פרשיית הדריסה

האברך והשופט: גיור הצעירה בוטל

פרשיית הדריסה של הצעירה האתיופית על ידי אברך שזוכה בידי השופט משה דרורי, מקבלת היום כותרות מזווית נוספת: בית הדין הרבני ביטל את גיורה כיוון שהוא "הגיור לא נעשה על ידי בתי הדין הרבניים". הרב אלי בן דהן: שהרב דרוקמן יטפל בנושא (בארץ)

השופט על רקע בית הדין הרבני. (פלאש 90)

הבוקר דיווח ´קול ישראל´ כי גיורה של הצעירה האתיופית שעמדה במרכז פרשת השופט דרורי בוטל על ידי הרבנות הראשית.

הצעירה נדרסה כזכור על ידי אברך שביקש להתמנות לדיין בבית הדין הרבני, כאשר השופט משה דרורי זיכה אותו וספג על כך ביקורת ציבורית נוקבת, ואף מועמדתו לבית המשפט העליון הועמדה בספק בעקבות הפרשה.

מנכ"ל בתי הדין הרבניים הורה לבטל את גיורה משום ש"גיורה לא ניתן בבתי הדין הרבניים". ח"כ שלמה מולה, נציג העדה האתיופית בכנסת, אמר בתגובה כי "הממסד הדתי ממשיך להתעלל בחסרי ישע שבאים להיות אזרחים טובים במדינת ישראל". לדבריו זה לא סביר מאחר שהיא "עברה תלאות קשות של יותר משנה וחצי לימודי יהדות".

הרב אלי בן דהן, מנכ"ל בתי הדין הרבניים, טען כי המתלוננת לא גוירה על ידי בתי הדין הרבניים וכי בכל מקרה צריך לפנות לרב חיים דרוקמן, שאחראי על הנושא.

אתמול שודר בחדשות 10 ראיון עם הצעירה כי אמרה שהמחשבה על המקרה מביאה דמעות לעיניה. "ההליך המשפטי היה טראומטי, אני חשה מרומה", אמר. דרורי עצמו מסר בתגובה כי "אין בפסק הדין רמז לגזענות כלשהי או לרשעות, נהפוך הוא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר