האדמו"ר מסאטמר בכה: "שנכניע את היצר הרע של המכשירים הטמאים"

האדמו"ר מסאטמר, המבקר בימים אלו בקברי צדיקים באירופה, ערך סעודה לרגל יומא דהילולא של בעל 'הישמח משה', שם זעק בבכי והתחנן שבעל ההילולא "ישמור על כל הקהל מיצר הרע הנמצא במכשירים הטמאים" (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
האדמו"ר מסאטמר (צילום: אברמי בערגר)

לאחר שינויים קלים בתכנית הנסיעה של האדמו"ר מסאטמר למקומות הקדושים באירופה - לרגל יומא דהילולא של ראש השושלת הרה"ק בעל הישמח משה מאוהעל זי"ע שחל בכ"ח תמוז ולרגל חנוכת הבית לבנין הכנסת אורחים החדש בעיר אוהעל - יצא האדמו"ר ביום שני בצהריים מעיר הנופש בעטלם ניו המפשר לעבר שדה התעופה הבינלאומי בבוסטון משם המריא האדמו"ר בשעה 17:00 לקראקא פולין עם חנית ביניים בפרנקפורט גרמניה.

כשעה לפני יציאת האדמו"ר יצאו מאות חסידי ונגידי סאטמר משדה התעופה JFK בניו יורק לקראקא פולין עם חניית ביניים בפרנקפורט גרמניה. אתמול, יום שלישי לפנות בוקר, נחתו שתי הקבוצות בפרנקפורט והתפללו שחרית בשדה התעופה בחדר מיוחד שהוכן לאדמו"ר. בשעה 08:00 בבוקר המריאו להמשך הטיסה לקראקא שם נחתו בשעה 10:00.

החסידים יחד עם האדמו"ר יצאו באוטובוסים מאורגנים לעיר צאנז, לבית העלמין בעיר, לציון הרה"ק בעל הדברי חיים מצאנז זי"ע. האדמו"ר וקהל עדתו התפללו ואמרו ספר רביעי של תהלים ולאחר מכן הגישו לרבי הקוויטלאך אותם קרא באוהל על יד הציון.

אחרי מנוחה קלה בבנין ההכנסת אורחים בצאנז יצא האדמו"ר לתפילת מנחה בבית המדרש הגדול בעיר. בדרך לתפילת מנחה עבר האדמו"ר במקום בו ניצב ביתו של הרה"ק מצאנז ושם סיפר האדמו"ר סיפורים ששמע מאביו על זקינו בעל הדברי חיים. אחרי תפילת מנחה יצאו לנסיעה שנמשכה כחמש שעות לעיר אוהעל בהונגריה.

בשעה 21:00 בערב נכנסו לשערי העיר אוהעל. האדמו"ר שהה בבניין בית הכנסת האורחים החדש שם ישב בחדר שהוכן מבעוד מועד, בו קיבל האדמו"ר את האורחים והמשתתפים במסע, תושבי אירופה, לעצה ולברכה.

לאחר מכן התפלל האדמו"ר תפילת 'מעריב' לפני התיבה ולאחריה עברו לחדר האוכל בבניין ההכנסת אורחים לעריכת שולחן הטהור לרגל יומא דהילולא של הישמח משה זי"ע, לשם הגיעו כל הקבוצות שיצאו מארה"ב, אירופה, וישראל, בראשות רבני ודייני הקהילות ובני משפחת האדמו"ר.

האדמו"ר מסאטמר כיבד את האדמו"ר מגארליץ בורו פארק לשיר את פרק מכתם לדוד, לאחר מכן נשא דברות קודש ודברי התעוררות לקראת העליה לציון.

האדמו"ר סיפר על תלמידו של בעל הישמח משה שהגיע ליארצייט ואחרי שיצא מהציון אמר שרבו בעל ההילולא עומד ומברך את כל קהל הנאספים בברכת כהנים. בקול בוכים התחנן האדמו"ר שזקינו בעל ההילולא יברך את כל הקהל הקדוש ו"בעיקר בברכה של יברכך ה' בבנים וישמרך מיצר הרע, שנוכל להכניע את יצר הרע הנמצא במכשירים הטמאים המטמאים את לבם ונפשם של אלו המשתמשים בהם וכידוע שזה גורם לירידת הדורות הקשה והגדולה שיש היום רח"ל", סיים הרבי את נאומו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר