תוכן הפגישה דלף

חשיפה: בדיקה מחשש להאזנות סתר בלשכת הרב אריה שטרן

המועצה הדתית בירושלים ערכה בדיקה בלשכתו של הרב אריה שטרן מחשש להאזנות סתר לאחר שתוכן פגישה דלף, כך נודע ל"כיכר השבת". הרב שטרן: "חושש שהמתנגדים לפעילותי מקליטים"

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הרב אריה שטרן (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

רבה הראשי האשכנזי של ירושלים וחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל‏ הרב אריה שטרן הורה למועצה הדתית לקיים בדיקה האם בלשכתו ישנן האזנות סתר, וזאת לאחר שתוכן פגישה בינו לבין יו"ר המועצה הדתית יהושע ישי דלף. במועצה הדתית אישרו ל"כיכר השבת" כי בוצעה בדיקה, אולם "טרם התקבלו תוצאותיה".

הסיפור החל בשבוע שעבר (שלישי), אז ישי הגיע לפגישה עם הרב בלשכתו בבניין המועצה. השניים דנו במספר נושאים כאשר ישי העלה בשיחה גם את שמו של ראש לשכתו של הרב, אבינועם קוטשר. שעות לאחר הפגישה, כך על פי טענת ישי, קוטשר התקשר אליו בזעם ודרש ממנו הסברים על השיחה בינו לבין הרב.

ישי טוען כי חש אי נוחות משום שהפגישה בינו לבין הרב הייתה בארבע עיניים. בעקבות כך, קיים ישי לאחר מכן (ביום חמישי) פגישה נוספת עם הרב שטרן, ובה הכחיש הרב כי העביר מידע לקוטשר על הפגישה. לטענת ישי, הרב שטרן קיבל את עצתו לקיים בדיקה אם יש האזנות סתר בלשכה. מקורבי הרב שטרן טוענים כי הוא אמר לישי בפגישה: "אני חושש שגורמים במועצה הדתית שמתנגדים לתיקון הליקויים באגף הכשרות מקליטים בלשכתי".

אבינועם קוטשר (צילום: כיכר השבת)

"הרב שטרן הציע להזמין חבר שיבדוק בהתנדבות"

בשיחה עם "כיכר השבת" טען ישי: "הרב חשש מזה שיש מכשירי האזנה משום שזו לא הפעם הראשונה שבה הפגישות בינינו מודלפות. הייתה בעבר הדלפה נוספת בקשר לאחד מעובדיו של הרב. הרב חשש מכך".

לדבריו: "ישבתי עם הרב בשעות הצהרים של יום שלישי. בערב התקשר קוטשר ואמר לי את תוכן השיחה ביני לבין הרב. אמרתי לעצמי שכנראה הרב עדכן אותו ולא חשבתי אחרת".

"ביום חמישי נכנסתי לפגישה אצל הרב שהבהיר לי כי הוא לא דיבר איתו. שאלתי אותו 'איך קוטשר יודע את תוכן השיחה בינינו בארבע עיניים כשאף אחד לא היה במשרד?', הרב השיב כי הוא אינו יודע", ישי טוען כי הרב "היה בהלם", לדבריו: "הצעתי לו לבדוק האם ישנן האזנות סתר והרב השיב בחיוב. הרב אמר לי שיש לו חבר שיכול לבדוק את הנושא בהתנדבות והשבתי לו שאין צורך, הוא יקבל כסף".

יהושע ישי (צילום: יואב דודקביץ)

הרב אריה שטרן ל"כיכר השבת": "מנסים לסכסך ביני לבין אבינועם קוטשר"

רבה של ירושלים הרב אריה שטרן מסר בתגובה: "צר לי שיש אנשים אשר מנסים לסכסך ביני לבין ראש לשכתי ולהטיל בו דופי בשל פעילותו בחודשים האחרונים בשליחותי לשיפור מערכת הכשרות ולבדיקת עבודת מערכת הכשרות. במסגרת בדיקות אלו נמצאו ליקויים ואף פוטרו על ידי חלק מהמשגיחים שלא עמדו בדרישות התפקיד".

"אני מתכוון להמשיך לפעול לשיפור מערכת הכשרות למרות הניסיונות להצר את צעדי ולמנוע את שיפור מערכת הכשרות באמצעות הכפשות שונות. לצערי יש מי שחוששים מבדיקת מערכת הכשרות ועושים הכל על מנת להכפיש ולפגוע במטרה למנוע את הפיקוח על מערכת הכשרות".

"אכן לא סיפרתי לאבינועם על תוכן השיחה מכיוון שהיא לא הייתה רלוונטית. אך ידוע לי כי מפקחים מאגף הכשרות סיפרו לו על תוכן השיחה לאחר ששמעו עליה מגורם שלישי".

יעקב פחה, אחראי המחשוב במועצה, אישר כי נעשתה בדיקה בלשכה, אך טרם הגיעו תוצאותיה: "התבקשתי על ידי ההנהלה של המועצה הדתית באישור הרב להזמין בדיקה האם יש האזנות סתר בלשכתו. טרם קיבלתי את התוצאות".

ראש לשכת הרב שטרן אבינועם קוטשר הפנה את "כיכר השבת" למפקח שסיפר כי שמע את תוכן הפגישה מפיו של יו"ר המועצה הדתית בעצמו. בתגובה טען ישי כי אכן נפגש עם מפקחים במהלך השבוע האחרון והסביר להם על שאירע, אך באותו יום של הפגישה לא שוחח עם איש ו"משום כך תמוה כיצד ראש הלשכה ידע על קיום ותוכן הפגישה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר