אייכלר עונה לגפני: "פרסמת נגדי שקרים וגרמת לחילול השם"

המשבר ב'יהדות התורה' ממשיך לשבור שיאים. ח"כ ישראל אייכלר מגיב לטענת גפני, כי במהלך המו"מ עם הליכוד ויתר אייכלר על מקומו בוועדה למינוי דיינים: "חזור בך מהבדיה. זה שקר. אתה גורם לחילול השם" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
גפני ואייכלר (צילום: אורי לנץ, פלאש 90)

המשבר בסיעת "יהדות התורה" ממשיך לשבור שיאים. כעת תורו של אייכלר להגיב לגפני. במכתב ששיגר אייכלר לגפני הוא תוקף אותו על על כך שטען כי במהלך המשא ומתן עם הליכוד ויתר אייכלר על מקומו בוועדה למינוי דיינים.

קרא עוד:

"אין לי עניין להתייחס למכתבך שנשלח ליו"ר הסיעה הרב מנחם אליעזר מוזס, אך מאחר וחזרת על השקר שפורסם אז בשעתו, שכביכול ויתרתי על החברות בוועדה למינוי דיינים ועל כך הינך בונה תילי תילים, ומשום 'והייתם נקיים מהשם ומישראל', הריני להודיעך כי מעולם לא ויתרתי על הוודעה למינוי דיינים לנציגי הליכוד, דרשתי וקיבלתי בס"ד את הוועדה לפניות הציבור בתמורה לסגנות יו"ר הכנסת" טען אייכלר במכתב ששיגר לגפני.

"גם כאשר אמרו לי כי תמורת סגנות היו"ר אקבל רק מחצית קדנציה הסכמתי ואמרתי שאיננו מוותרים בשום מחיר על מינוי דיינים, שיש לה השלכות לדורות".

אייכלר הוסיף, "אבקשך לחזור בך מן הבדיה הזאת ובוודאי שלא להשתמש בה לטרפוד מועמדותו של נציג יהדות התורה והקואליציה בוועדה לבחירת מינוי דיינים, כי זה נוגע לכלל ישראל וגורם לחילול שם שמיים ברבים. בכבוד רב, ח"כ ישראל אייכלר".

מכתב התגובה של אייכלר

מלשכתו של ח"כ גפני נמסר לאור מכתבו של אייכלר: "גפני עומד מאחורי דבריו. ובכל מקרה - לאחר שח"כ אייכלר קיבל תפקיד של יו"ר ועדה בכנסת - התפקיד הבא (חבר ועדה למינוי דיינים) הוא בידי דגל התורה".

כזכור, מוקדם יותר נחשף ב"כיכר השבת" כי יו"ר "דגל התורה" ח"כ משה גפני הגיש מועמדות לוועדה למינוי דיינים, זאת למרות שעמיתו לסיעה ח"כ ישראל אייכלר כבר הגיש מועמדות. בכך מגיע המשבר בין הסיעות המרכיבות את 'יהדות התורה' לשיא חסר תקדים כאשר במצב בנוכחי הגישה מפלגת 'יהדות התורה' שתי בקשות של חברי כנסת לכהן בוועדה למינוי דיינים, האחת של ח"כ ישראל אייכלר מסיעת 'אגודת ישראל' והשנייה מטעם ח"כ משה גפני מ'דגל התורה'.

הבוקר דווח לראשונה ב"כיכר השבת", כי בסיעת 'דגל התורה' שוקלים ביממה האחרונה להציב את אחד מחברי הכנסת שלהם כמועמד לחברות בוועדה למינוי דיינים, זאת למרות שבהסכם הקואליציוני הוחלט כי המועמד יהיה משורות 'אגודת ישראל', והוסכם כי יהיה זה נציג חסידות בעלזא ח"כ ישראל אייכלר, שכבר הציג את מועמדותו.

ב'דגל התורה' חוששים כי באם המועמד יהיה אייכלר, הרי שהוא לא ייבחר לתפקיד על ידי חברי הכנסת האחרים ואז תאבד 'יהדות התורה' את המינוי. "חבל שהמפלגה תפספס את התפקיד שניתן לה בגלל מועמד שאולי לא יצליח להיבחר", אומרים ב'דגל', ומבהירים כי "לא האינטרס האישי והמפלגתי נמצא על הפרק אלא טובת היהדות החרדית ועולם התורה".

מנגד, ב'אגודת ישראל' אומרים כי התפקיד שייך להם במאת האחוזים, ובאם ב'דגל התורה' ינסו לערער על כך, הם משגרים איום מרומז באשר לתמיכה האפשרית של הסיעה החסידית באישורו של החוק הנורווגי בכנסת, מה שיפגע בסיכוייו של יעקב אשר להתמנות כחבר כנסת. "לא ייתכן שהם ייפגעו לנו במינויים ואנחנו נעניק להם חבר כנסת נוסף על מגש של כסף", מצהירים באגודת ישראל.

לאחר הפרסום ב"כיכר השבת" שיגרו ארבעת חברי הכנסת של אגודת ישראל מכתב חריף וזועם לח"כ משה גפני בו הם מבהירים כי לא ניתן להפר את הסיכומים שנחתמו עימם בנושא וכי על כל הסיעה לתמוך במועמדותו של ח"כ ישראל אייכלר לחבר בוועדה למינוי דיינים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר