מסמכים סודיים חושפים: לוחמי השייטת חיסלו את היועץ הבכיר של אסד

מסמכים סודיים של ה-NSA, שחשף המדליף אדוארד סנודן, מעלים כי לוחמי שייטת 13 חיסלו במבצע נועז את מוחמד סולימאן, היועץ הבכיר של נשיא סוריה בשאר אסד (צבא)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
לוחמי שייטת 13 (צילום: גדי קבלו - ידיעות אחרונות)

מסמכים סודיים של הסוכנות לביטחון לאומי של ארצות הברית - ה-NSA, מעלים כי לוחמי שייטת 13 הם אלו שחיסלו בשנת 2008 את מוחמד סולימאן, יועצו הבכיר של נסיא סוריה בשאר אסד.

המסמכים, שנחשפו היום (רביעי) באתר The Intercept על ידי המדליף אדוארד סנודן, מעלים כאמור כי לוחמי השייטת ביצעו את החיסול במבצע נועז בסוריה. בנוסף, המסמכים חושפים כי ארה"ב גילתה על החיסול באמצעות מעקב וניטור קווי תקשורת של מערכת הביטחון.

לפי הדיווח, במהלך המבצע נורה סולימאן בגבו ובצווארו בעת ששהה במסיבה בשעות הערב בביתו הסמוך לקו החוף בטרטוס, כאשר כוחות השייטת נמלטו לישראל לאחר מכן דרך הים.

סולימאן היה מעורב בפרויקט הגרעין הסורי, והיה ממונה מטעמו של נשיא סוריה בשאר אסד על הקשרים עם איראן וארגון הטרור חיזבאללה. ישראל מצידה מעולם לא אישרה באופן רשמי את מעורבותה בהתנקשות בסולימאן.

בעבר דווח, על פי תכתובות מברקים שפורסמו באתר "ויקיליקס", כי במערכת הביטחון בצרפת סברו כי מאחורי ההתנקשות בסולימאן עומדים יריבים בצמרת המשטר הסורי.

כאמור, כעת, על פי המסמכים הסודיים נחשפו, ארה"ב סברה כי ישראל עמדה מאחורי החיסול.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר