פרשה 512

כתב אישום נגד אסי אבוטבול: רצח את הדס וניסה להציג אותו כחי

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד העבריין אסי אבוטבול, בגין רצח משה הדס, וניסיון רצח של אבי ימין ואדם נוסף, לאחר שסירבו לעזור לו ליצור מצג שווא שהדס עדיין חי (חדשות, פלילים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: פלאש90)

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (חמישי), לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום נגד אסי אבוטבול, אסיר כבן 40, בגין רצח משה הדס בשנת 2000, חטיפתו ופציעתו של אבי ימין ב-2001 וניסיון רצח של אדם נוסף באותה שנה באמצעות מטען חבלה.

לאבוטבול מיוחסות עבירות של רצח בכוונה תחילה, ניסיון רצח ופציעה באמצעות נשק קר, והפרקליטות מבקשת במקביל לעצור אותו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

בכתב האישום, שהוגש באמצעות עורכי הדין אילה אורן והילה כהן, יחד עם עו"ד ניסים מירום מפרקליטות מחוז תל אביב, נאמר כי אבוטבול ובני משפחתו פעלו לביסוס שליטתם בעסקים שונים באזור השרון ובנתניה בפרט. בשנת 2000 השתחרר משה הדס ממאסר ממושך בכלא, וניסה לבסס את שליטתו בעסקים בנתניה. הדבר גרם למתח רב, אך סמוי, בינו לבין הדס. מחשש לדחיקת מעמדו, קירב אבוטבול את הדס אליו, תוך שהוא מבלה עימו רבות בקפה קינמון בעיר ורוכש עבורו בגדים.

לפי האישום, בשלב מסוים החליט אבוטבול לרצוח את הדס. הוא עשה זאת באופן שאינו ידוע עדיין, ואחר כך טמן את גופתו במקום שאינו ידוע במטרה לטשטש את ביצוע הרצח ולהעלים ראיות בדבר מעורבותו בביצועו. בהמשך יצר לעצמו אליבי כוזב ואף הורה לאדם ששימש לו אליבי כביכול לשקר בנושא אם ייחקר. למחרת, נפגש אבוטבול עם א"א, מקורבם ואיש אמונם של אבוטבול ומשפחתו באותם שנים, והודה בפניו שרצח את הדס ועקר את עיניו. וביקש ממנו לסייע ביצירת מצג כוזב שהדס עוד חי.

באישום השני נאמר, כי אבי ימין שהיה חברם של אבוטבול ואחיו פרנסואה התרברב לאחר הרצח, בין היתר בפני א"א, שהוא סייע לאבוטבול בהזזת גופתו של הדס. באחד הימים, לאחר שהוכה על ידי פרנסואה, ביקש ימין מא"א ליישר את ההדורים ביניהם. לבקשתו של ימין, פנה א"א לפרנסואה על-מנת לפייסו והזכיר לו כי ימין הוא חברם ואף סייע לאסי אחיו בהזזת גופת הדס.

לשמע הדברים הגיב פרנסואה בכעס, וקשר קשר יחד עם אחיו אסי לחטוף, לדקור ולסחוט את ימין. הם הסיעו אותו ברכב לחורשה מבודדת ליד שכונת פולג, שם אסי דקר את ימין עם סכין במקומות שונים בגוף ואילו פרנסואה היכה אותו במוט במשך דקות ארוכות. אחר כך דרשו ממנו 100 אלף שקל ושחררו אותו.

באישום השלישי נאמר, כי אסי אבוטבול החליט לרצוח את א"א, נוכח סירובו לסייע לו ליצור מצג כוזב שמשה הדס עוד חי. ב-2001 טמן אבוטבול בעצמו, או באמצעות מי מטעמו, בפח מיחזור נייר מטען חבלה שהורכב מחומר נפץ בעל תכונות מרסקות, ברגים, מסמרים ומוליך חשמלי.

אבוטבול הציע לא"א לנסוע ברכב ה-BMW שלו ונתן לו את המפתחות. משלחץ א"א על שלט פתיחת דלתות הרכב הופעל המטען והתפוצץ בעוצמה רבה. א"א נפצע קשות וגופו החל לבעור. חבריו שעברו במקום כיבו את האש ופינו אותו לבית החולים כשהוא מורדם ומונשם. לאחר שעבר החייאה ואושפז, שוחרר מבית החולים. כתוצאה מהפיצוץ נפצע קלות עובר אורח שהיה במקום, ניזוקו מספר כלי רכב שעמדו בסמוך למקום והתנפצו חלונות של בתים סמוכים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר