אסון ההדברה • "פצצה מתקתקת"

משפחת גרוס תובעת מיליונים מהמדביר, מ"טרם" ומהמדינה

משפחת גרוס, שאיבדה את שתי בנותיה באסון ההדברה בירושלים בשנת 2014, הגישה תביעת ענק נגד המדביר, מרפאת "טרם", הרופא, החברה שייבאה את חומר ההדברה ומשרדי ממשלה (בארץ)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
הורי משפחת גרוס לאחר האסון (צילום: פלאש 90)

תביעת ענק: משפחת גרוס מירושלים, שאיבדה את שתי בנותיה ב"אסון ההדברה" בשנת 2014, תגיש בימים הקרובים תביעת מיליונים נגד המדביר יוסי ברקן שערך את ההדברה בבית המשפחה, מרפאת "טרם", הרופא במרפאה שטיפל במשפחה, החברה שייבאה את חומר ההדברה ושלושה משרדי ממשלה - המשרד להגנת הסביבה, משרד החקלאות ומשרד הבריאות. כך דווח הערב (חמישי) ב"חדשות 2".

מדובר בתביעה של 11 מיליון ו-600 אלף שקל, זאת בעקבות רשלנות פושעת של חלק מהנתבעים ו"חידלון חמור" של שלושה משרדי ממשלה. לטענת המשפחה, כל אחד מהנתבעים יכול היה לתרום כדי למנוע את מותן של אביגיל, בת ה-4, ויעל, בת השנה ו-7 חודשים.

בנוסף, לטענת המשפחה, המדביר והחברה המייבאת את חומר ההדברה ידעו מהן הסכנות ולא נקטו את אמצעי הזהירות הנדרשים.

(צילומים: פלאש 90, אבי מנדלבאום-ynet, באדיבות המשפחה ו"שאטרסטוק")

בנוגע למרפאת "טרם" נכתב בתביעה כי המרפאה והרופא שטיפל בשתי האחיות, התרשלו כשלא ביצעו את הבדיקות האלמנטריות שנדרשו ושילחו את הילדות לביתן אך ורק עם מרשם לתרופה.

לדברי פרקליט המשפחה, עו"ד יובל ראובינוף, התביעה הוגשה בכדי שמקרים כאלו לא יישנו בעתיד. לדבריו, מדובר ב"פצצה מתקתקת" והמשפחה החליטה לתבוע בכדי שלא יקרה מצב דומה בעתיד.

כזכור, משפחת גרוס איבדה באסון ההדברה את שתי בנותיה, יעל ואביגיל ע"ה. הבנים, רפאל יצחק אייזיק וחיים מיכאל, בני 5 ו-7 בזמן האסון, נפגעו באורח קשה מאוד באירוע. העם כולו התגייס והתפלל עבור שני האחים, ולאחר טיפול רפואי ממושך מצבם השתפר והם שוחררו מבית החולים.

מיד לאחר האסון עלו טענות נגד "טרם", לפיהם, רופאי המרפאה שחררו את ילדי המשפחה ללא טיפול רציני. המדביר נעצר בחשד לגרימת מוות ברשלנות ושוחרר.

בדיוק ביום השנה לאסון התרחש אירוע מרגש כאשר בני הזוג גרוס זכו לחבוק בן, שנקרא בשם יהונתן אליעזר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר