מאבל לשמחה

התרגשות בסערט ויז'ניץ: שבת ראשונה עם האדמו"ר החדש

מאות מחסידי סערט ויז'ניץ ישהו השבת במחיצת האדמו"ר החדש, ככלות ימי ה'שבעה' • על רקע ההכנות לשבת מתפרסמים שמותיהם של המשב"קים והגבאים החדשים בחצר האדמו"ר (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
האדמו"ר מסערט ויז'ניץ במהלך השבעה על אביו (באדיבות המצלם)

בשבת הקרובה יגיעו מאות מחסידי סערט ויז'ניץ לשהות במחיצתו ולהסתופף בצילו של כ"ק האדמו"ר מסערט ויזwניץ, לרגל שבת התאחדות ככלות ימי השבעה להסתלקותו לשמי מרום של כ"ק האדמו"ר מסערט ויזwניץ זצ"ל.

המוני החסידים ישתתפו בתפילות ובטישים של הרבי מסערט ויזניץ בנו יחידו וממשיך דרכו של האדמו"ר זצ"ל שנסתלק לגנזי מרומים.

בחסידות נערכים לקליטת החסידים שיגיעו מכל רחבי הארץ וישהו בקרייה ברמת ויזניץ בחיפה. לצורך כך התקיימו עבודות הרחבה בהיכל בית המדרש על מנת לאכלס את הבאים.

ההתרגשות בשיאה מאח רובמשך כעשור לא התקיים טיש מלא בחסידות בשל חולשתו של האדמו"ר זצ"ל. הטיש יחל באמירת "שלום עליכם" וימשך כארבע שעות עד הניגונים המסורתיים של בית ויז'ניץ בסיומו.

יצוין כי לראשונה ינהג האדנו"ר מנהגי אדמו"רות מלאים וילבש את הסתרוקעס והקהוטא המיוחדת שלובשים אדמו"רי בית ויז'ניץ.

יצוין כי בשל גדולה הקטן יחסי של עזרת הנשים יחלקו את השהות בו של הנשים, כאשר החל מתחילת הטיש ועד אכילת המרק ישהו בעזרת הנשים בנות הסמינרים והנשים שאינן נשואות, ומאכילת המרק ועד סיום הטיש, הנשים המבוגרות והנשואות של החסידות ישהו בעזרה.

במהלך השבת יעלו רבני החסידות את זכרו הטהור של הרבי זצ"ל שהיה הלב הרוחני של העיר חיפה ויקראו לציבור ללכת בדרכו ולהידבק במידותיו התרומיות ולהתחזק בלימוד התורה ובדיבוק חברים לעילוי נשמתו הקדושה.

שיח מעניין נוצר בשבוע האחרון לאחר העברת ההנהגה לבנו יחידו האדמו"ר, לגבי שמות הגבאים והמשב"קים החדשים שילוו החל מהיום את הרבי החדש, לצד השאלה מה יעלה בגורלם של אלו הוותיקים ששימשו במשך שנים רבות את האדמו"ר זצ"ל.

(באדיבות המצלם)

על פי ההערכה, כגבאים ואנשי הבית מונו האנשים שהיו קרובים לאדמו"ר כל השנים עוד בעת כהונתו כרב השכונה ואכן בימי השבעה נראו כבר בסביבת הרבי אותם דמויות הזוכות לאמונו במשך השנים בהם כיהן כרב ואב״ד החסידות.

על פי המסתמן יכהן הרב משה לייב רוטנר מעתה כגבאי רושם הקוויטלעך, זאת במקומו של הרב חיים מאיר סבו (שאגב הוא נכדו). הרב רוטנר משמש זה כמה שנים כמשפיע רוחני לצעירי הצאן בחיפה, וידוע כאחד מאנשים הקרובים לרבי בשנים האחרונות.

הר"ר יעקב הורוביץ מי ששימש כגבאו האישי של האדמו"ר בכל תקופת כהונתו כרב, ימשיך בעבודתו כנהג, וכאיש הבית בשעות הערב לצד היותו משגיח כשרות מטעם בד"ץ העדה החרדית באיזור הצפון. יצוין כי בחסידות מקווים להגיע לסיכום סופי בעניין ביממה הקרובה.

הר"ר נפתלי קליין אף הוא ממקורבי האדמור החדש יכהן בתפקידים לוגיסטים בבית האדמו"ר.

אדם נוסף ששמו מוזכר כמי שעשוי לכהן בתפקיד נכבד הינו הרב הערשל צייגר שבעבר שימש את האדמור זצ"ל אולם מסיבות מסויימות עזב את תפקידו היגר ועבר להתגורר בארה״ב ובחודשים הקרובים צפוי לשוב ולהתגורר ברמת ויזניץ בחיפה.

(באדיבות המצלם)

המושכים בחוטים והאנשים החזקים בבית האדמו"ר הינם שני בניו הרה״צ רבי ברוך ורבי יחיאל יהושע הגר.

שני עסקנים ידועים הפועלים רבות בחסידות ונחשבים אף הם לאנשים חזקים הנהנים מאמון האדמור ובני משפחתו הינם הגיסים מאיר יהודה מרמורשטיין מנכ''ל עלה ואיש התקשורת והאסטרטג דודי זילברשלג.

על פי ההערכה המשב"קים הוותיקים שזכו לשמש בקודש את האדמו"ר זצ"ל, הרב ישראל קאהן והרב חיים מאיר סבו,יכהנו בתפקידים אחרים וחדשים אם כי ייתכן ובתקופה הראשונה יישארו עדיין בתפקיד זה או אחר בסביבתו של הרבי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר