"הסאן" חשף סרטון נדיר: מלכת אנגליה מצדיעה במועל יד

קטע וידאו עתיק שצולם בשנת 1933, מציג את מלכת אנגליה אליזבת השנייה מצדיעה במועל יד לצד אמה, אחותה ודודה. ארמון בקינגהם: "מאכזב שהסרט מופץ ומנוצל לרעה" (בעולם)

(צילום: ה"סאן")

סרטון משפחתי נדיר שנחשף הבוקר (שבת) בצהובון הבריטי "הסאן", מציג את מלכת אנגלייה אליזבת בעודה בת 7, כשהיא מצדיעה במועל יד - מחווה המזוהה עם המשטר הנאצי בגרמניה. בסרטון נראים לצד אליזבת גם אמה, אחותה ודודה.

עד כה העיתון לא פרסם כיצד הגיע אליו קטע הוידאו הנדיר, אך בארמון בקינגהם גינו בחריפות את פרסום הקטע: "מאכזב מאוד לראות שהסרט, שצולם לפני שמונה עשורים, מופץ כך ומנוצל לרעה". הסרטון, לפי ההערכות, צולם בשנת 1933.

"הסאן" דיווח כי הקטע שאורכו כ-17 שניות, מציג את המלכה אלישבת כשהיא משחקת עם כלב בחצר הטירה. אליזבת האם מרימה את ידה במועל יד, ובתה הקטנה מחקה אותה. גם הנסיך אדוארד, שהפך לימים למלך אדוארד השמיני, נראה כמצדיע במועל יד.

ד"ר קרינה אורבך, מומחית לחקר השואה וחברה במכון הבריטי למחקר היסטורי, שרואיינה בצהובון הבריטי בעקבות הסרטון אמרה כי "הסרטון די מזעזע. המלכה מתגאה בשירותה הצבאי במהלך מלחמת העולם השנייה והיא מחויבת לממלכה הבריטית, ולכן אף אחד לא יכול להעלות על הדעת כי היא גילתה אהדה לגרמניה הנאצית".

גורם בארמון המלוכה אמר עם זאת כי "אנשים רבים יראו את התמונות האלה בהקשר ובזמן הנכון. מדובר במשפחה שמשחקת ולרגע אחד מתייחסת למחוות יד שהייתה שגורה באותו הזמן בחדשות בעולם. אף אחד באותו הזמן לא חשב כיצד זה יתפתח. להסיק כל דבר אחר מהסרטון הזה יהיה מטעה ולא הוגן".

עוד הוסיף הגורם ל"סאן": "המלכה ומשפחתה הקדישו את חייהם לרווחת המדינה מאז המלחמה, ו-63 השנים שבהם הצליחה המלכה לכונן קשרים בין אומות ואנשים מדברים בשם עצמם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר