ערב העלאת החוק

בענף המזון מזהירים: חוק הכשרות יפגע במושג 'כשר' בישראל

"אי החלת חוק הכשרות החדש על ענף הייבוא - תפגע בצורה קשה במושג כשר במדינת ישראל", כך מזהירים גורמים בכירים בענף המזון בשיחה עם "כיכר השבת" ערב העלאת החוק (חדשות, פוליטי)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: נתי שוחט, פלאש 90)

בענף המזון תוקפים בחריפות את ההסכמה אליה הגיעו ראשי המפלגות "כולנו" וש"ס יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בעניין "חוק הכשרות", וטוענים כי אי החלת החוק על ענף הייבוא בכדי שלא ייפגע ברפורמת הקורנפלקס - דווקא תפגע בכשרות בישראל. החוק אמור לעלות מחר (ראשון) לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה.

"רפורמת הקורנפלקס", מרפורמות הדגל של שר האוצר משה כחלון, נועדה להעניק הקלות משמעותיות ליבואני המזון הרגיל כמו דגני בוקר, פסטה, עוגיות, אורז, ריבות וחטיפים. במסגרת ההבנות שהושגו בין ש"ס וראש הממשלה, סוכם כי חוק הכשרות החדש לא יחול על ענף הייבוא.

"מקעקע את המושג כשר במדינה היהודית"

"אי החלת חוק הכשרות על ענף הייבוא יביא לכך שחברות יוכלו לייבא מוצרים מחו"ל ללא צורך בכשרות של הרבנות הראשית. תספיק כשרות של רב אחר שאינו קשור לרבנות", הסביר ל"כיכר השבת" גורם באחת החברות הגדולות במשק.

"עד עכשיו כל חברה הייתה חייבת לרשום "כשר בהכשר הרבנות הראשית", אך עם חקיקת החוק החדש לא יצטרכו את הכשר הרבנות ואת המילה כשר על מוצרים המיובאים מחו"ל, מה שמקעקע את המושג כשר במדינה היהודית". הלין גורם נוסף בענף.

לדבריו: "עם חקיקת החוק, אדם שאינו מבין בכשרות יוכל לסמוך על כשרות כלשהי ולא יצטרך את הכשר הרבנות. תספיק לו כשרות של רב פלוני גם ללא כשרות הרבנות - זה חמור מאוד".

התנגדותה של מפלגת כולנו בראשות שר האוצר משה כחלון להחלת החוק גם על ייבוא מוצרים, נעוצה בכך שאילו היה חל - "רפורמת הקורנפלקס" שהיא אחת מספינות הדגל של שר האוצר עלולה להיפגע. מטרתו המוצהרת של שר האוצר היא להוריד את יוקר המחיה ולפי גורמים בענף המזון: "אם בסופו של דבר הוא היה מקבל את חוק הכשרות בשלמותו, רפורמת הקורנפלקס הייתה נפגעת ויוקר המחיה היה נשאר משום שכשרות עולה כסף, והרבה. אי החלת החוק תחסוך את כסף הכשרות".

בשבוע שעבר: ש"ס הורידה את החוק

החוק יעלה מחר (ראשון) לוועדת השרים לענייני חקיקה לאחר שרק לפני שבוע החליט יו"ר ש"ס להסיר אותו מסדר היום עד להחלטת בית המשפט העליון בעתירה של הסוחרים המבקשים לאפשר להם להציג את המסעדות ככשרות גם ללא משגיח מטעם הרבנות הראשית. בש"ס קיוו כי בית המשפט העליון יגן על הרבנות הראשית.

גורם ב'דגל התורה' התייחס בתחילת השבוע בשיחה עם "כיכר השבת" להחלטת ש"ס בתחילה להוריד את החוק מסדר היום: "אריה דרעי מאמין שבג"ץ יהיה בצד שלנו וחבל שכל הסיפור הזה יגיע לממשלה וכו', אבל גפני מאמין שבג"ץ אף פעם לא בצד של החרדים, וגם אם יהיה - מתי הוא ידון בזה, עוד שנה? מי יודע אם הקואליציה תהיה?, לכן צריך לטפל בזה עכשיו בממשלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר