הסכם גרעין עם איראן

קרי: 'עסקה טובה יותר זו פנטזיה'; חמינאי: 'נמשיך להתנגד לארה"ב'

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי, תקף את ראה"מ בנימין נתניהו ואמר כי הדיבורים על עסקה טובה יותר הם פנטזיה. במקביל עלי חמינאי הודיע כי איראן תמשיך להתנגד ל"מדיניות היהירה של ארצות הברית" (בעולם)

קרי בשבוע שעבר בווינה (צילום: U.S. Department of State, flickr)

הסכם הגרעין עם איראן: בזמן שבארצות הברית עסוקים הנשיא ברק אובמה ושר החוץ ג'ון קרי, בניסיונות להסביר את ההסכם, באיראן ממשיכים בקריאות תוקפניות נגד ארה"ב ונגד ישראל.

קרי ציין כי דיבר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו באופן קבוע לאורך כל התהליך, אך תקף אותו ואמר כי דבריו על עסקה טובה יותר, הם "פנטזיה". לדבריו, "יש הרבה מהפנטזיה בנוגע לציטוט 'עסקה טובה יותר'. העובדה היא שהעברנו את ארבע השנים האחרונות בניסיון להגיע להסדר שיוסכם על רוסיה, סין, צרפת, גרמניה, בריטניה ואיראן. זה לא קל. אני מאמין שההסכם שהגענו אליו יעמוד בביקורת ויספק איראן שלא יכולה להגיע לנשק גרעיני".

הנאום של עלי חמינאי אמש (צילום: מתוך ynet)

"איש לא סיפק אלטרנטיבות להסכם. כולם אומרים - למה שלא תרסק אותם באמצעות הסנקציות? אני אגיד לכם למה. בגלל שלא ניתן לרסק אותם באמצעות סנקציות. זה הוכח. וכך גם נאבד את מי שסייע לנו בהטלת הסנקציות. הם לא יעשו זאת אם איראן מסכימה להסדר הגיוני".

קרי הדגיש כי, "בנושאי הביטחון, הקשר היומיומי שלנו עם ישראל לא היה מעולם הדוק יותר, והנשיא אובמה התכוון אף לשדרג זאת. אבל אנחנו עדיין מאמינים כי ישראל תהיה בטוחה יותר עם אפשרות 'פריצה' איראנית לגרעין תוך שנה בעשר השנים הקרובות, במקום תוך חודשיים".

ובתוך כך, באיראן ממשיכים בהסתה כרגיל, בדרשה שנשא לרגל סיום חודש הרמדאן, אמר המנהיג הרוחני העליון של איראן, האיתתוללה עלי חמינאי, "לא נפסיק לתמוך בחברינו במרחב: בני העם הפלשתיני, התימני, הסורי, העיראקי, הבחרייני והלבנוני. גם לאחר העיסקה הזאת מדיניותנו כלפי ארה"ב היהירה לא תשתנה."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר