בקרוב בכבישי הארץ: מוניות מיוחדות לנכים בכיסא גלגלים

בקרוב יחלו לנוע בכבישי הארץ מוניות המונגשים במיוחד לנכים הנעזרים בכיסאות גלגלים ובעלי מוגבלויות, זאת הודות לתקנה של שר התחבורה לפיה יפעלו חמישים מוניות מיוחדות שיותאמו לבעלי מוגבלויות (רכב)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

מהפכה במוניות: החל מהתקופה הקרובה יחלו לנוע בכבישי הארץ מוניות המונגשים במיוחד לנכים הנעזרים בכיסאות גלגלים ובעלי מוגבלויות.

המהלך להפעלת השירות התאפשר בזכות תקנה חדשה שנחתמה על ידי שר התחבורה ולפיה יפעלו חמישים מוניות מיוחדות שיותאמו לבעלי מוגבלויות.

בעל המונית החבר בתאגיד מוניות יצטרך לשלם אגרה בסך 10,000 שקלים במקום מאות אלפי שקלים שמשלם נהג מונית אחר. מטרת ההוזלה המשמעותית היא לעודד נהגים אחרים להצטרף לשירות.

בשונה ממוניות אחרות, למונית זו ישנן תקנות מחמירות יותר כמו שגיל המונית לא יעלה על שלוש שנים ויותקנו בה מעקה הרמה לכיסא גלגלים, חובת הנהג להגיע תוך חצי שעה מרגע ההזמנה ועוד שורת תקנות מחמירות.

שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, אמר ל'ישראל היום' כי "מדובר במהפכה בשירות עבור ציבור הנכים ואנשים עם מוגבלויות המשתמשים בשירותי המוניות. זכותם של הנכים לנהל אורח חיים סדיר ורגיל כשאר האוכלוסייה ובכלל זה גם בתחבורה הציבורית". השר כץ הוסיף כי "למדינת ישראל שבה חיים מאות אלפי נכים, כתוצאה ממלחמות, פעולות איבה ותאונות יש חובה ראשונה במעלה לדאוג לאזרחיה המוגבלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר