המשבר ב'יהדות התורה'

ח"כי 'דגל התורה' ערכו התייעצות אצל מרן הרב שטיינמן

ח"כי 'דגל התורה' משה גפני ואורי מקלב יחד עם מזכ"ל התנועה יעקב אשר, ערכו הבוקר התייעצות מיוחדת אצל מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן על המשבר עם 'אגודת ישראל' (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ח"כי 'דגל' ויעקב אשר אצל מרן הרב שטיינמן (צילום ארכיון: כיכר השבת)

המשבר ב'יהדות התורה': חברי הכנסת של 'דגל התורה' משה גפני ואורי מקלב יחד עם מזכ"ל התנועה עקב אשר נועדו הבוקר (ראשון) להתייעצות מיוחדת אצל מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן.

הבוקר, מסתמן כי ההצבעה בוועדת השרים לענייני חקיקה על החוק הנורבגי תתקיים למרות פעילות גורמים ב'אגודת ישראל' נגד העלאת החוק בדרישה לדחותו לשבוע הבא.

החוק כולל את התפטרותם של שרים וסגני שרים מה שעשוי לגרום לחזרתו של מזכ"ל תנועת דגל התורה יעקב אשר לכנסת ישראל ומכאן החשיבות הרבה שמייחסים במפלגה הליטאית לחוק.

הבוקר, כאמור, נכנסו חברי הכנסת של התנועה הליטאית משה גפני, אורי מקלב וכן המזכ"ל יעקב אשר לדיון מיוחד במעונו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן לגבי המחלוקת מול סיעת 'אגודת ישראל'.

הדיון נמשך כשעה וחצי במהלכו עלתה כל הסאגה האחרונה מול 'אגודת ישראל', וכן שאלת ההתמודדות על הוועדה למינוי דיינים שהביאה למשבר החריף בין הסיעות ולאיום של 'אגודת ישראל' שלא לתמוך בחוק הנורבגי תוך פעילות שקטה להביא לדחיית העלאת החוק להצבעה.

ההתלבטות שנוצרה ב'דגל התורה' הינה האם לוותר בסוגיית הדיינים ובתמורה להבטיח את תמיכתה של 'אגודת ישראל' בחוק הנורבגי מה שיסלול את דרכו של אשר בוודאות לכנסת, או שמא להילחם על "כל הקופה" ולנסות לנצח בשתי הגזרות.

גורמים ב'דגל התורה' מעריכים בשעה האחרונה כי בשלב זה הם מתכוונים ללכת עד הסוף ולנצח גם בהעלאתו והעברתו של החוק הנורבגי בממשלה ובכנסת וגם במינוי נציג תנועת 'דגל התורה', ח"כ משה גפני, כחבר בוועדה למינוי דיינים.

"אנחנו לא מאמינים שב'אגודת ישראל' יתנו ידם להצביע נגד הגדלת הכוח החרדי, וגם אם חלילה יעשו זאת, החוק עשוי לעבור גם ללא תמיכה שלהם", אומרים ב'דגל התורה'.

מנגד אומרים ב'אגודת ישראל' כי גם אם החוק יעלה בממשלה בכוונתם לעשות הכל על מנת לטרפד את אישורו. "באם גפני לא יוריד את המועמדות הרי שמועמד 'יש עתיד' עלול לזכות ולכהן כחבר הוועדה למינוי דיינים", הם מזהירים.

כפי שדווח הבוקר לראשונה ב"כיכר השבת", על רקע המשבר הפנימי בתוככי מפלגת 'יהדות התורה' והוויכוח על זהות נציג הסיעה בוועדה למינוי דיינים פעלו גורמים בכירים בתנועת 'אגודת ישראל' לדחיית העלאתו של החוק הנורבגי היום בממשלה ובוועדת השרים.

ב'אגודת ישראל', שם התחייב ח"כ יעקב ליצמן להתנגד לחוק זאת באם לא יוריד ח"כ משה גפני מסיעת 'דגל התורה' את מועמדותו לוועדה למינוי דיינים, מבקשים לגרום לכך שהחוק יעלה רק בשבוע הבא זאת לאחר קיום הבחירות לנציגי הוועדה למינוי דיינים מה שיאפשר להם לטעון כי התנגדותם הנה בסך הכל תגובה לצעד החד צדדי שעושה 'דגל התורה'.

אלא שכאמור נכון לשעות הבוקר המאוחרות מסתמן כי החוק הנורבגי יעלה להצבעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר