גפני ניצח את ליצמן: הממשלה אישרה את החוק הנורבגי

הממשלה אישרה את החוק הנורבגי המתוקן שיאפשר גם לסגני שרים להתפטר בכדי שהבא בתור ברשימת המפלגה יוכל להיכנס לכנסת. מדובר בניצחון ראשון ל'דגל התורה' בקרב מול 'אגודת ישראל' (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
גפני וליצמן (צילום: Hadas Parush/FLASH90)

ניצחון ראשון ל'דגל התורה' על 'אגודת ישראל': הממשלה אישרה הבוקר (ראשון) את החוק הנורבגי המתוקן שיאפשר גם לסגני שרים להתפטר בכדי שהבא בתור ברשימת המפלגה יוכל להיכנס לכנסת.

ב'אגודת ישראל' פעלו בניסיון לטרפד את החוק בכדי לנקום ב'דגל התורה' בעקבות ההחלטה של ח"כ משה גפני להתמודד לתפקיד חבר ועדת למינוי דיינים, למרות שח"כ ישראל אייכלר הגיש מועמדות, לדבריו - על פי ההסכם בין המפלגות.

כאמור, בממשלה אושר הבוקר החוק שצפוי להגיע להצבעה במליאת הכנסת.

למרות אישור החוק בממשלה, ב'אגודת ישראל' לא שוללים אפשרות שהחוק יעבור גם בכנסת ובכך הם ירשמו הפסד נוסף. לדברי גורם במפלגה, אם ב'דגל' יתעקשו על הוועדה למינוי דיינים, לא מן הנמנע שאגודה תחליט לא לאפשר לסגן השר מאיר פרוש להתפטר מהכנסת.

יצוין כי החוק צפוי להשפיע גם על ש"ס, שכן יו"ר המפלגה אריה דרעי הודיע כי בכוונתו להתפטר מהכנסת בכדי לאפשר להבא ברשימה, ח"כ אברהם מיכאלי להיכנס כחבר כנסת מן המניין.

עוד יצוין כי הוחלט בעקבות המחלוקות סביב החוק, כי הוא יובא למליאת הכנסת לאישור בקריאה ראשונה ולאחר שיושגו הסכמות הוא יקודם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר