למרות הוראת הגראי"ל שטיינמן

אגו"י: ראשי הסיעות תומכים באייכלר; יוזמה לכינוס 'המועצת'

ב'אגודת ישראל' יוזמים כינוס של מועצת גדולי התורה. במקביל, טוענים בסיעה כי החוק הנורבגי עלה בהסכמת ליצמן וכי ראשי הסיעות הודיעו על תמיכה באייכלר לוועדה למינוי דיינים (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אייכלר וליצמן (צילום: פלאש 90)

המשבר ב'יהדות התורה': לאחר אישור החוק הנורבגי בממשלה ובצל הוראתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן לח":כ משה גפני להתמודד על חברות בוועדה למינוי דיינים, ב'אגודת ישראל' מבקשים כעת לכנס את מועצת גדולי התורה של הסיעה.

במטרה ביוזמה לכיונס המועצת היא על מנת לדון בסוגיית הקיצוצים אותם מבקשים במשרד האוצר לערוך בתקציבי הישיבות ומוסדות התורה וכן כדי לקבל הכרעה בעניין ההצבעה הן לגבי החוק הנורבגי והן בעניין הוועדה למינוי דיינים.

במערכת הפוליטית מעריכים כי הרעיון לכנס את המועצת החסידית נועד בין היתר לבקש את דחיית ההצבעה על החוק הנורבגי בכנסת ישראל זאת עד שגדולי האדמו"רים יכריעו בעניין וכך או שיינתן הסולם לרדת מהעץ (זאת באם האדמו"רים יורו על תמיכה בחוק) או לחילופין העובדה שב'דגל התורה' יסרבו להיכנע בסוגיית הוועדה למינוי דיינים וההפסד הצפוי בהצבעה לנציג אגודת ישראל יגרום סיבה מספקת להתנגדות.

יצויין כי חלק מהאדמו"רים שוהים בשבועות הקרובים במקומות הנופש ועל כן ההערכה הינה כי במידה ואכן יוחלט על כינוס המועצת הרי שהכינוס ייערך על-ידי סבב טלפוני או במשלחת של חברי הכנסת שיקבלו את הכרעתם של גדולי ישראל בענינים החשובים.

בתוך כך, ב'אגודת ישראל' מגיבים בצהריים ואומרים כי "החוק הנורבגי עלה ואושר הבוקר בוועדת השרים בתיאום ובאישור נציגי אגו"י, לאחר בקשה וסיכום בין השר אריה דרעי לסגן השר יעקב ליצמן".

"כפי שמופיע בהחלטת הממשלה, החוק יובא לכנסת רק לאחר הסכמה קואליציונית", מבהירים ב'אגודת ישראל'.

בסיעה החסידית אף מוסיפים וטוענים כי "בישיבת ראשי הסיעות שנערכה בצהריים סוכם על דעת כל ראשי הסיעות כי החוק הנורבגי יעלה להצבעה בכנסת בתיאום נציגי אגו"י".

עוד נטען בהודעת הסיעה כי "כל ראשי הסיעות הודיעו בישיבה כי יתמכו במועמדות נציג אגו"י, ח"כ ישראל אייכלר, כחבר הוועדה למינוי דיינים".

גורם באגודת ישראל אומר ל"כיכר השבת" כי ראש הסיעות השרים נפתלי בנט, משה כחלון ואריה דרעי הודיעו כי יתמכו במועמד של ליצמן לוועדה למינוי דיינים.

כפי שנחשף מוקדם יותר ב"כיכר השבת", בשעות הבוקר נכנסו חברי הכנסת של סיעת 'דגל התורה' משה גפני ואורי מקלב יחד עם מזכ"ל התנועה יעקב אשר אל מעונו של מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן על מנת להיוועץ בו ולקבל את הכרעתו מול המשבר עם סיעת 'אגודת ישראל'.

עיקר הדיון שנמשך כשעה וחצי נסוב סביב ההתמודדות של נציג הסיעה, ח"כ גפני, על חברות בוועדה למינוי דיינים, זאת על רקע איום סיעת 'אגודת ישראל' שלא לתמוך בחוק הנורבגי ובכך למנוע את כניסת יעקב אשר לכנסת, באם גפני לא יסיר את מועמדותו לוועדה והמשבר שנוצר במפלגת יהדות התורה בעקבות כך.

חברי הכנסת של 'דגל התורה' שטחו בפני מרן הגראי"ל את כל צדדי ההתלבטות ולאחר שעה וחצי של דיון מעמיק הכריע מרן הגראי"ל כי על גפני להשאיר את מועמדותו ולהתמודד לתפקיד עד הסוף מאחר והתפקיד שייך ל'דגל' זאת בנוסף לכך שלמרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל היה תמיד חשוב שגפני יכהן בוועדה.

ב'דגל התורה' מדגישים כי באם אייכלר יתעקש להתמודד עד הסוף, למרות שלטענתם התפקיד לא שייך לו וכי לדבריהם אין לו סיכויים לזכות בו, הרי ש"האחריות למה שיתרחש הינה על כתפיו בלבד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר