ועדת שרים לענייני חקיקה אישרה את חוק העדפה מתקנת לחרדים של גפני ומקלב

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את הצעת החוק להעדפה מתקנת לחרדים בשירות הציבורי. ההצעה מבקשת "להוסיף הוראה המחייבת ייצוג הולם של בני המגזר החרדי" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ משה גפני ואורי מקלב (צילום: פלאש 90)

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה הצהריים את הצעת החוק של יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני וח"כ אורי מקלב הקובעת 'העדפה מתקנת' לציבור החרדי בשירות הציבורי.

בדברי ההסבר להצעת החוק כותבים גפני ומקלב כי: "חקיקת הייצוג ההולם שעברה בכנסת בשנים האחרונות נועדה ליצור העדפה מתקנת של מגזרים שונים באוכלוסייה, אשר ייצוגם בשירות הציבורי קטן מחלקם היחסי באוכלוסייה ואולם, מגזר אחד באוכלוסייה שייצוגו בשירות הציבורי הוא הנמוך ביותר יחסית לחלקו באוכלוסייה הוא הציבור החרדי, אך לגביו אין כל חקיקה בנושא זה".

לדבריהם: "הממשלה אף קבעה כיעד לאומי את שילובו של ציבור זה בתעסוקה. לפיכך, מוצע לתקן את חוק שירות המדינה ואת חוק החברות הממשלתיות בהם קיימות הוראות הנוגעות לייצוג הולם של מגזרים שונים בשירות המדינה ובחברות ממשלתיות, ולהוסיף בהם הוראה המחייבת ייצוג הולם של בני המגזר החרדי".

החוק יעבור להצבעה בקיראה טרומית במליאת הכנסת, ולאחר מכן ישובץ באחת הוועדות שתיקבע על ידי המליאה. יצוין, כי חוק דומה של גפני אושר בכנסת הקודמת, וערב הקמת הממשלה החדשה סוכם בין יהדות התורה וש"ס לבין הליכוד כי החוק יעבור ויאושר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר