אאא

מחקר שפורסם בכתב העת האירופי לתזונה קלינית, מצא כי אכילה במסעדה או הזמנת אוכל מדוכני מזון מהיר, מעלה את צריכת הקלוריות היומית ב-200 קלוריות יותר מאכילה בבית.

"ממצאים אלה מראים כי אכילה במסעדה, אינה בהכרח בריאה יותר מאכילה בדוכן מזון מהיר" קובע מחבר המחקר פרופסור רואפנג אן, "למעשה, אתם עלולים להיות בסיכון גבוה יותר לאכילת יתר במסעדה מאשר בדוכן מזון מהיר".

פרופסור אן מומחה לבריאות הקהילה באוניברסיטת אילינוי, ניתח נתונים של הסקר הלאומי לבריאות ותזונה בארה"ב בין השנים 2003-2010, ובחן את הרגלי האכילה של 18,098 מבוגרים אמריקניים, עם דגש על צריכת הקלוריות היומית ו-24 חומרים הנחשבים לבלתי בריאים, כמו נתרן וכולסטרול. 

אן גילה כי האכילה במסעדות שווה בערכה התזונתי לאכילה בדוכני מזון מהיר, ואף גרועה מהם, כיוון שהבעיה העיקרית באכילה במסעדות היא אכילה מופרזת (כי אם כבר יצאנו למסעדה, בואו נתפנק) וצריכת יתר של נתרן וכולסטרול.

"אנשים שאכלו במסעדות צרכו באופן משמעותי יותר כולסטרול ליום, מאשר שאכלו בבית" מסביר פרופסור אן, "במספרים, זה כ-58 מ"ג ליום, שזה 20% מהצריכה המומלצת של 300 מ"ג ליום". לשם השוואה, אנשים שאכלו בדוכני מזון מהיר צרכו רק 10 מ"ג כולסטרול יותר מאנשים שאכלו בבית.

למרות שהמזון במסעדה עשיר יותר מהמזון בבית בחומרים מזינים, כמו חומצות אשלגן ואומגה 3, הכולסטרול והנתרן מורידים את הכף.

צריכת יתרן של נתרן מעלה את הסיכון למחלות לב ולחץ דם גבוה

לדברי פרופסור אן, אכילת מזון מהיר מעלה את צריכת הנתרן ב-300 מ"ג בממוצע, לעומת אכילה במסעדה שמגדילה את צריכת הנתרן ב-412 מ"ג בממוצע.

"צריכת יתר של נתרן מדאיגה יותר, כיוון שהמזון בעולם המערבי ממילא כבר עובר את מידת הצריכה המומלצת. בהמשך, היא עלולה להיתרגם למחלות לב ולחץ דם גבוה".

ההמלצה למבוגרים היא צריכה של בין 1,500 ל-2,300 מ"ג נתרן ליום.

תחום בעייתי נוסף באכילה מחוץ לבית, הוא כמויות בלתי מבוקרות של שומן במזון. פרופסור אן מצא כי אכילה בדוכן מזון מהיר ובמסעדה מעלה את צריכת השומן הרווי ב-3.49 גרם ו-2.46 גרם בהתאמה, מאכילה בבית.

"ההמלצה שלי היא להימנע ככל האפשר מאכילה מחוץ לבית" מסכם הפרופסור.