פרסום ראשון

בעקבות חידוש קמפיין החרד"קים: חיילים הוזמנו להעיד בכנסת

בעקבות חידוש הקמפיין נגד החיילים החרדים, נקבע דיון דחוף בוועדת חוץ וביטחון בהשתתפות שר הביטחון. חיילים שהושמצו בחוברת "הציידים" הוזמנו להעיד מול חברי הוועדה (חדשות, בארץ)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
בחור ישיבה לצד מודעות נגד חיילים חרדים (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

בעקבות חידוש קמפיין החרד"קים, ייערך בעוד כשבועיים (חמישי, 30 ליולי) דיון דחוף בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת בהשתתפות שר הביטחון משה בוגי יעלון, השר לביטחון פנים גלעד ארדן ושרת המשפטים איילת שקד, כך נודע ל"כיכר השבת". לדיון הוזמנו גם חיילים ששמותיהם פורסמו בחוברת "הציידים".

בראש הדיון יעמוד יו"ר הוועדה ח"כ צחי הנגבי וח"כ יואב קיש שממונה על ועדת המשנה של חוץ וביטחון למשאבי אנוש בצה"ל.

בדיון, בין היתר, יימסרו נתונים על התנכלות לחיילים חרדים בשלוש השנים האחרונות, נתוני אכיפה למיגור התופעה, מספר כתבי האישום ופירוט גזרי הדין נגד מתנכלים לחיילים חרדים, סטטוס פיקוח ואכיפה של קיפוח במוסדות חינוך בעקבות שירות בצה"ל וכן סוגיית התמיכה בחיילים ומשפחותיהם.

(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

לצד החיילים שהושמצו בחוברת שפורסמה לפני שבוע, לאירוע הוזמנו גם נציג של ראש אכ"א, נציג מהפרקליטות, ראש אגף מוסדות תורניים במשרד החינוך, נציג המטכ"ל והיועמ"ש למשטרה.

יו"ר המטה החרדי בליכוד וחבר נשיאות הליכוד יעקב וידר שפעל לקיום הדיון, מסר בתגובה: "העובדה שמשטרת ישראל והפרקליטות מתעלמות לחלוטין מההסתה החריפה כנגד חיילי צה"ל החרדים - מקוממת ובלתי נסבלת. אמשיך ואפעל, בסיוע נציגי הליכוד בכנסת ובממשלה, עד למיגור המוחלט של ההסתה והאלימות".

שרת המשפטים ל"כיכר השבת": "קמפיין מכוער ומתועב"

בראיון ל"כיכר השבת" בשבוע שעבר, תקפה שרת המשפטים איילת שקד את הקמפיין נגד החיילים החרדים ואמרה כי "זה קמפיין מכוער ומתועב, אני העברתי לפרקליט המדינה גם חומרים שהגיעו אלי, וביקשתי ממנו כבר כמה פעמים לקחת את העניין ברצינות, להקצות לזה משאבים ולטפל בהסתה הזו. אני בטוחה שהוא יעשה את זה".

במענה לשאלה עם היא פועלת בנושא יחד עם הח"כים החרדים אמרה שקד: "אני לא פניתי אליהם, פניתי לפרקליט המדינה, זה רעיון טוב, אני אדבר גם איתם".

גם סגן שר הביטחון ח"כ אלי בן דהן פנה לאחרונה במכתב לשר לביטחון פנים גלעד ארדן וביקש ממנו לייעל את הטיפול במקרי הסתה נגד חיילים חרדים עקב האירועים האחרונים, ביניהם גם חוברת ההסתה שהופצה ומקרה בו אשת חייל חרדי הגישה תלונה נגד הסתה שלא טופלה כראוי.

כזכור, בחוברת "הציידים" שהופצה בשבוע שעבר במגזר החרדי, פורסמו שמותיהם של עשרות מגייסים חרדים הפועלים בריכוזים החרדים. הם כונו כ"מיסיונרים מקצועיים - עם חזות חרדית" ש"למען בצע כסף - מכרו נשמתם לשטן".

(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

מדובר צה"ל נמסר ל"כיכר השבת" בנוגע לקמפיין כי: "הפצת המידע אודות משרתי צה"ל הינה אירוע חמור ביותר שאינו עולה בקנה אחד עם ערכי מדינה דמוקרטית וערכיו של העם היהודי".

"צה"ל מקיים שיח שוטף מול האוכלוסיה החרדית ופרסומים אלו אינם מהווים ייצוג של אוכלוסיה זו. יחד עם זאת, מדובר בהסתה כנגד המשרתים והיא ראוייה לגינוי והוקעה בכל תוקף. צה"ל עומד מאחורי משרתיו, יעביר פרסומים אלו למשטרת ישראל ומצפה כי המפיצים יטופלו במלוא חומרת הדין".

כאמור, בחוברת הובאו שמותיהם של מגייסי חרדים לצה"ל ונכתב כי "לזיכרון עולם בעולם התורה. יזכרו אלו את אלפי החיילים שנפלו למסלולי נצ"ח שח"ר וגבעתי, שנשבו בידי בני עוולה "ציידי הנשמות" אשר מכרו נשמתם לשטן". עוד נכתב "ארץ אל תכסי דמם. זכרו נא מה יעץ בלעם בן בעור. זכור ואל תשכח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר