דיווח: ארה"ב תפצה את ישראל באופן חסר תקדים

סוזן רייס, היועצת לביטחון לאומי של ארה"ב, שוחחה עם הנשיא לשעבר שמעון פרס ודיווחה לו כי הממשל האמריקני נכון לספק חבילת פיצויים ביטחונית חסרת תקדים, זאת בעקבות ההסכם עם איראן (מדיני)

(צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

סוזן רייס, היועצת לביטחון לאומי של ארצות הברית, שוחחה עם נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס ודיווחה לו כי לממשל האמריקני יש "נכונות חריגה" לספק לישראל חבילת פיצוי ביטחונית יוצאת דופן בהיקפה. כך דווח הערב (ראשון) ב"חדשות 2".

על פי הדיווח, רייס אמרה כי במסגרת חבילת הפיצוי יועברו לישראל אמצעים צבאיים שלא היו ברשותה עד היום והסבירה שההסכם שהושג בווינה הוא הטוב ביותר בנסיבות שנוצרו.

במהלך השיחה הביע פרס מורת רוח מהפיקוח על תכנית הגרעין האיראנית במסגרת ההסכם ובמיוחד על הסעיף הדורש התרעה של 24 יום לפני ביקורת במתקנים חשודים באיראן.

נתניהו מגיב להסכם, בשבוע שעבר (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

רייס הסבירה מנגד כי ההגבלה הזאת חלה רק על הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) וכי לאמריקנים אמצעים מודיעיניים, טכנולוגיים ואחרים שיאפשרו לה לאתר הפרות של ההסכם באופן מיידי ואף לפעול באופן מיידי.

יש לציין כי הנשיא אובמה הבהיר בשבוע שעבר במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינס כי סעיף 24 הימים מאפשר למערב לפקח 24 שעות ביממה שבעה ימים בשבוע על המתקנים שידועים כעת למערב. לדבריו, סעיף ההתרעה של 24 ימים מתייחס רק למתקנים שעד היום לא ידעו עליהם, וכאשר מדינה מסוימת תחשוד באיראן שהיא החלה לפתח נשק גרעיני במתקן חדש, שעד כה לא ידעו עליו במערב, אזי איראן תקבל התרעה של 24 ימים לפני שהפקחים יגיעו לבדוק את המתקן החשוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר