אישום נגד הפלסטינים שרצחו את בר קפרא: הכו באכזריות ושפכו חומר הדברה

הפרקליטות הגישה כתבי אישום נגד שני הפלסטינים שרצחו את החקלאי דוד בר קפרא. על פי המתואר, הם דרשו ממנו כסף ומשסירב הכו אותו באכזריות בכל חלקי גופו עד שאיבד את הכרתו, ואחר כך שפכו עליו חומר הדברה (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: דוברות המשטרה)

פרקליטות מחוז מרכז הגישה לפני זמן קצר (שני), לבית המשפט המחוזי מרכז, כתבי אישום נגד עלאא דאר עאצי (22), ומוג'אהד דאר עאצי (21), תושבי בית לקיא, שרצחו את החקלאי דוד בר קפרא.

על פי כתבי האישום, שהוגשו על-ידי עו"ד רוני שוהם-עידן, בתאריך 23.6.15 קבעו הנאשמים להיכנס בצורה לא חוקית לישראל, לאחר שמוג'אהד אמר לעלאא שכביכול בר קפרא חייב לו כסף.

בתאריך 24.6.15, בשעות הבוקר, התקרבו הנאשמים לעבר הכרם, והבחינו בבר קפרא, מבצע עסקה למכירת ענבים. מוג'אהד, אשר הכיר את הדרך בה מנהל המנוח את עסקיו, הניח כי המנוח קיבל לידיו כסף מזומן בתמורה לענבים. בנסיבות אלה, החליטו הנאשמים לשדוד את המנוח.

הרוצחים (צילום: דוברות המשטרה)
הרוצחים (צילום: דוברות המשטרה)

הם התקרבו אליו ומוג'אהד פנה אליו ודרש ממנו כי יביא להם כסף. בתגובה, שאל אותם בר קפרא, באשר לזהותם וצעק לעברם "גנבים". בשלב זה, חסם מוג'אהד את פיו של דוד באמצעות פיסת בד, ולאחר מכן נטלו הנאשמים מקל שהיה על הרצפה, והחלו להכות אותו באמצעותו ובאמצעות ידיהם בחוזקה בראשו ובכל חלקי גופו עד לקריסתו על הארץ. גם לאחר קריסתו, המשיכו השניים להכותו בכל חלקי גופו באמצעות המקל ובאמצעות ידיהם, עד לשבירת המקל.

במהלך האירוע, שפך מוג'אהד על בר קפרא חומר הדברה שהיה במקום. לאחר שהמנוח נפל על הרצפה ואיבד את הכרתו, חיפשו הנאשמים בכיסיו כסף, אך מצאו צרור מפתחות. לאחר מכן, הניחו השניים מזרון על בר קפרא כשהוא חבול באופן קשה, ונמלטו מבלי להזעיק עזרה. לאור הפציעות הקשות, הובהל בר קפרא לבית החולים ובהמשך נקבע מותו.

העבירה שיוחסה לנאשמים היא עבירת רצח במזיד תוך ביצוע עבירה אחרת.

בפרקליטות מציינים, כי שירות הביטחון הכללי חקר תחילה את הפרשה בחשד לרצח על רקע לאומני ואולם לאחר חקירה מאומצת הגיע למסקנה - נוכח הראיות שנאספו בתיק – כי מדובר ברצח שבוצע מהמניע הפלילי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר