כינוס המועצת

האדמו"רים החליטו: תמיכה גורפת באייכלר בקרב מול "דגל"

שמונה אדמו"רים חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל השתתפו בכינוס "המועצת" החסידית, הורו להתנגד לכל קיצוץ בקצבאות הילדים ותקציבי הישיבות והעניקו תמיכה גורפת לח"כ אייכלר

ישראל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ד' באב תשע"ה | 20.07.15
(צילומים: שלומי כהן - כיכר השבת)

בזה אחר זה הגיעו שמונת האדמו"רים חברי מועצת גדולי התורה של תנועת אגודת ישראל אל בית הוועד הפועל העולמי ברחוב שומר הכותל בירושלים שם נפתח הצהריים (שני) כינוס המועצת החסידית לדיון חירום.

ההחלטות: להבהיר לנתניהו כי "הסכמים צריך לכבד", וכי תנועת אגודת ישראל לא מסכימה לקיצוץ לא בקצבאות הילדים ולא בתקציבי המוסדות. בנוסף, האדמו"רים דנו במשבר מול "דגל התורה" והודיעו כי הם מעניקים גיבוי גורף למועמדותו של אייכלר לוועדה למינוי דיינים.

"מועצת גדולי התורה רואה בחומרה את התנערות ראש הממשלה מההסכם שנחתם ערב הכניסה לממשלה" נאמר. "אם ראה"מ לא עומד בדיבורו בנושאי תקציבים, מי ערב לנו שיעמוד בהתחייבויות אחרות שלו בנושאים משמעותיים יותר" שאלו.

"חברי המועצת רואים בקצבאות הילדים - תיקון אלמנטרי כללי שכל תושבי המדינה יהנו ממנו - וסבורים כי אם בזה ראה"מ לא עומד בדיבורו, על אחת כמה וכמה בענייני דת".

האדמו"רים דנו בכוונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ומשרד האוצר לערוך קיצוץ בקצבאות הילדים ובתקציבי מוסדות התורה זאת בניגוד מוחלט לסיכומים הקואליציונים שהושגו מול מפלגת יהדות התורה מיד לאחר הבחירות ולפני הקמת הממשלה, לפיהם, הקצבאות יוחזרו רטרואקטיבית ולא רק מרגע אישור התקציב.

האדמו"רים כעסו על הכוונה הזדונית לקצץ בקצבאות הילדים, הדילמה שעמדה על הפרק הינה האם להחריף את המאבק בנתניהו ו"לשבור את הכלים" תוך כדי שיגור איום על קבלת החלטה להצביע נגד העברת התקציב בכנסת או לנסות להמשיך לפעול בדרכי דיפלומטיה ושתדלנות אך להבהיר בנחרצות שאין דעתם נוחה מהפגיעה במשפחות מרובות הילדים כמו גם הפרת ההסכמים החתומים.

במהלך הכינוס דנו האדמו"רים גם בשאלת קיום עצרת נגד פגעי הטכנולוגיה ובנוסף בעניין הקמת בית דין שיגבש עמדה אחידה בנושא הכלים הטכנולוגיים. ל"כיכר השבת" נודע כי האדמו"ר מקאלוב-ארה"ב שיגר מכתב מיוחד לאדמו"רים חברי המועצת.

בישיבה משתתפים שמונה מתוך 11 חברי המועצת החסידית כאשר שלושה אדמו"רים שוהים בחו"ל. בישיבה משתתפים האדמו"רים מגור, בעלזא, צאנז, סלונים, באיאן, ביאלה, מודז'יץ וסדיגורא. גם ארבעת חברי הכנסת של אגודת ישראל משתתפים בישיבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר