הרב מזוז מתיר לתחנת רדיו לשדר מוזיקה בימי "בין המצרים"

במענה לשאלה שנשלחה אליו מארה"ב, פוסק הגאון הרב מאיר מזוז כי מותר להשמיע מוזיקה בימי בין המצרים בכדי לא להבריח מאזינים לתחנות רדיו לא חרדיות. הרב העיד על עצמו: "אני שומע מוזיקה ביום שישי אחר חצות כדי לקבל השבת בשמחה" (יהדות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב מאיר מזוז (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

בימי בין המצרים מתאבל העם היהודי על חורבן בית המקדש, בין היתר באי שמיעת מוזיקה באותם ימים. אך בפסק הלכה חדש של ראש ישיבת "כיסא רחמים" הגאון רבי מאיר מזוז שהגיע ל"כיכר השבת", מתיר הרב לתחנת רדיו בניו יורק להשמיע מוזיקה - גם בימים אלו, וזאת בתנאי שלא מדובר במוזיקה רועשת. הסיבה: חשש שהמאזינים יעברו ל"רדיו של גויים".

במכתב ששלח יוסף יעקב רחימי מארה"ב לרב מזוז, הוא שואל האם מותר להשמיע בתחנת הרדיו מוזיקה בימים אלו מחשש שהמאזינים יעברו להאזין לתחנות רדיו אחרות, שאינן חרדיות.

רחימי כתב לגר"מ מזוז: "שאלה זו נוגעת לכל קהילת ברוקלין, נשאלתי לשאול את הרב שליט"א, האם מותר לרדיו החרדי כאן בניו יורק להשמיע מוזיקה ברדיו כל היום, אף על פי שזה בין המצרים, משום חשש שאם לא יהיה מוזיקה בתחנת הרדיו החרדית - הרבה מהקהל יכולים להדליק רדיו אחר של הגויים, וגם שהמוזיקה החרדית נותנת חיזוק להרבה אנשים?".

תשובתו של הרב מזוז

הגר"מ מזוז משיב בתשובה ברורה: "אפשר להשמיע מוזיקה אבל לא רועשת, עדיף עצובה או רצינית, וכמו שהתירו למכור בשר בשבוע שחל בו שלא יכשלו בנבלות וטרפות, חס ושלום, כן הדבר הזה".

כמו כן, פוסק הגר"מ מזוז כי בימי שישי של בין המצרים מותר לשמוע מוזיקה כדי לקבל את השבת בשמחה, הרב מזוז מעיד כי "אני בעצמי שומע ביום שישי אחר חצות כדי לקבל השבת בשמחה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר