התקיפה שנכשלה

חמאס הוציא להורג מפקד שהלשין על מוחמד דף

ארגון הטרור חמאס הוציא להורג מפקד בזרוע הצבאית שהואשם כי מסר לישראל מידע על מקום מפגש של מוחמד דף במהלך מבצע צוק איתן והוביל לתקיפה ישראלית על הבית בה דף לא נהרג (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(הבית לאחר התקיפה)

מוחמד שטייווי, ממפקדי הזרוע הצבאית של חמאס, הוצא להורג באשמת ריגול לטובת ישראל. כך דיווחו היום (שני) מקורות ערבים. לפי הדיווח, שטייווי הואשם בכך שהעביר מידע לישראל על מקום המסתור בו קיים בכיר הארגון מוחמד דף פגישה עם בני משפחתו במהלך מבצע צוק איתן.

כזכור, במהלך המבצע הפציצה ישראל בית שבו שהה מוחמד דף, הוא נפגע בתקיפה אולם לא נהרג. מספר חודשים לאחר המבצע פורסם כי דף שב להנהיג את הפעילות הצבאית של הארגון.

התקיפה הישראלית על הבית בו דף שהה (ארכיון)

מוחמד דף, שרד בעבר ארבעה ניסיונות חיסול של ישראל אך נותר נכה. הניסיון הראשון לחסלו נעשה ב-2001 אך הוא ניצל. כעבור שנה שוגרו שני טילים ממסוק אפאפצ'י לעבר מכוניתו, דף נפצע בראשון ועבר שיקום. ב-2003 נערכה פגישה חשאית של הנהגת חמאס בעזה, בה נכחו מוחמד דף, איסמעיל הנייה ואחמד יאסין. מטוס קרב ירה טיל לעבר הבית אך הטיל פגע בקומה הלא נכונה בבית ובכירי החמאס ניצלו.

בשנת 2006 נעשה ניסיון חיסול נוסף של דף, כאשר מטוס קרב הפציץ בית בו התכנסו ראשי הזרוע הצבאית של החמאס. עשרה אנשים נהרגו ובכירי החמאס ששהו בקומה התחתונה ניצלו. גף נפצע וכפי הידוע חלק מהגפיים העליונות והתחתונות שלו נכרתו.

דף, בן 50, נולד בדרום רצועת עזה והתחנך על ברכי האיסלאם הקיצוני. את פעילות הטרור שלו החל באינתיפאדה הראשונה. ב-1989 הוא נעצר על ידי ישראל וישב בכלא במשך שנה וחצי. לאחר חיסולו של "המהנדס" יחיא עיאש, הפך דף לראש הזרוע הצבאית של חמאס ולבכיר המבוקשים לאחר שיזם שורת פיגועי טרור קשים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר