סערה

לראשונה: עיריית ירושלים תתקצב רפורמים בתמיכת החרדים

לראשונה עיריית ירושלים אישרה תקציב למוסדות המשתייכים לתנועה הרפורמית, וזאת בתמיכת הנציגים החרדים. בתמורה אושר תקציב לשיעורי תורה. ראוכברגר: "לא מכיר את הדברים" (חרדים)

מועצת עיריית ירושלים (צילום: באדיבות המצלם)

סערה: עיריית ירושלים תממן לראשונה ארגונים המשתייכים לרפורמים, וזאת בתמיכת הנציגים החרדים, כך נחשף הבוקר בגלי צה"ל.

על פי הדיווח, בישיבת המועצה האחרונה, אישרה העירייה, להעביר תקציב לארגון "היברו יוניון קולג'", המשתייך לתנועה הרפורמית. כאמור, מדובר בצעד תקדימי, שעלול להביא לתמיכה והכרה נוספת ברפורמים בירושלים.

התקציב עבר בתמיכת הנציגים החרדים, כשבתמורה אישרה המועצה תקציב לשיעורי תורה בעיר.

חבר המועצה חנן רובין, מסיעת התעוררות, אמר: "קיימתי שיחה מורכבת עם הנציגים החרדים, אמרתי להם שיש מונח שנקרא 70 פנים לתורה והוא מונח יהודי. הם הבינו והפנימו שירושלים היא עיר מגוונות ושראוי לתמוך בזירת ההתחדשות היהודית בעיר. אני מאוד מעריך אותם על האומץ".

מי שתוקף את המהלך הוא סגן ראש העיר מסיעת בני תורה, חיים אפשטיין, שאמר לגלי צה"ל: "בושה וחרפה שנציגים חרדים, אנשי יהדות התורה וש"ס, יושבים בישיבה כזאת ולא קוראים את הסעיפים, בושה וחרפה שהם מביאים כסף למקומות שרק עליהם המפלגות האלה לוחמות כל הזמן".

יו"ר סיעת יהדות התורה בירושלים, אליעזר ראוכברגר, מסר בתגובה כי הוא אינו מכיר את הדברים.

עיריית ירושלים מסרה בתגובה: "העירייה מעניקה תמיכות והקצבות לעמותות ומוסדות בהתאם לחוק ועל פי אמות מידה מוגדרות ושקופות, אשר כל גוף העומד בהן רשאי לקבל את התמיכה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר