צרות מבית

הרב דוד איפרגן קנה בית במושב חילוני - התושבים מתנגדים

הרב דוד איפרגן רכש חלקה במושב "גת רימון", אלא שהתושבים החילונים מתנגדים לכך ומביעים זעם על יו"ר הוועד. "מביך שב-2015 מפחדים מחובשי כיפה" (נדל"ן)

מושב גת רימון (צילום: Ariel Palmon - CC BY-SA 3.0 ויקיפדיה)

סערה מתחוללת לאחרונה במושב גת רימון, לאחר שהרב דוד איפרגן רכש חלקה במושב. התושבים החילונים, מתנגדים בחריפות לבואו של איפרגן, וחוששים כי בשל קהל חסידיו הגדול שיבוא אחריו, ישתנה האופי של המקום.

לטענתם, יו"ר הוועד, אפרים חננאל, עבר על התקנון, ולא הביא את אישור המכירה בפני האסיפה הכללית, בנוסף הוא גבה דמי הצטרפות לאגודה מאיפרגן עוד קודם אישורו כחבר האגודה.

התושבים טוענים, כי בשנים האחרונות הגיע למקום דוד טולדנו, חתנו של חננאל, הנשוי לבתו שחזרה בתשובה, ומונה כרב בית הכנסת, ומאז הגיעו למקום חסידים רבים של טולדנו, הגורמים להפרעות, כך לדברי התושבים.

התושבים מספרים כי בבית הכנסת נערכים אירועים שונים, ולמקום מגיעים אנשים רבים שאינם תושבי המושב ולעיתים לתושבי המקום לא נותר מקום.

הרב טולדנו מסר בתגובה ל"גלובס": "אין לי שום תפקיד רשמי בבית הכנסת, אני רק מתפלל בו. הרב איפרגן הוא אחד האנשים הכי יקרים לי והוא מגיע לפעמים להתפלל איתי במושב. כל האירועים בבית הכנסת נעשים בתשלום לוועד, ויש עליהם קבלות. יש לי בחיי תפקיד אחד בלבד - לקרב דתיים וחילונים. אפילו כשרציתי להוסיף תפילות בימי חול, חזרתי בי לאור התנגדות חלק מהתושבים". לעניין המבקרים שבאים מיישובי הסביבה אמר טולדנו: "יכול להיות שאנשים באים בגללי, אבל הם עושים את זה בשבת במכוניות, ואני לא רואה איך הם יכולים לשנות את האופי החילוני של המקום".

יו"ר האגודה אפרים חננאל מסר: "כל אדם, כולל איפרגן, יכול לרכוש קרקע במושב והדבר אינו מחייב אישור של האסיפה הכללית. בנושא עדכון פנקס החברים, הדבר נמצא עכשיו בבירור אצל רשם האגודות ולכן אין תגובה". גם בעניין התשלום שהעביר איפרגן לוועד האגודה, בחר חננאל שלא להגיב.

מהזוג איפרגן נמסר: "מביך שבשנת 2015 יש מי שמפחד מחובשי כיפה. אנחנו בעד פתיחות וסובלנות, ורק רוצים לבנות במושב את ביתנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר