ארה"ב מבהירה: אם איראן תפר ההסכם - ישנה אופציה צבאית

הבית הלבן הוציא הודעה, בה נאמר כי במקרה ואיראן תפר את תנאי הסכם הגרעין, כל האופציות פתוחות כולל האופציה הצבאית. קרי אמר על התבטאויות חמינאי כי הן "מדאיגות ומטרידות מאוד" (עולם)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: U.S. Department of State, flickr)

הסכם הגרעין עם איראן: גם אחרי החתימה על הסכם הגרעין עם איראן, בארצות הברית עדיין חוששים כי זו תפר את ההסכם עם המעצמות.

בהודעה שיצאה מהבית הלבן הובהר, כי אם איראן תרמה בהסכם הגרעין שנחתם עמה בשבוע שעבר, כל האופציות יהיו פתוחות בפני ארה"ב, כולל האופציה הצבאית.

בתוך כך, מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי אמר בראיון לרשת אל-ערבייה הסעודית, כי ההצהרות האחרונות של עלי חמינאי, המנהיג הרוחני העליון של איראן, הן "מדאיגות מאוד ומטרידות".

הוא התייחס בין היתר להצהרות על כך שאיראן תמשיך להיאבק בארצות הברית: "איני יודע איך לקרוא את ההצהרות האלה בתקופה הזו מלבד להתייחס אליהן כמו שהן נאמרו, כלומר שזוהי מדיניותו. אני יודע שלעתים ההצהרות הפומביות שונות מהמציאות".

קרי אמר עם חתימת ההסכם כי יש הרבה מהפנטזיה בנוגע לציטוט 'עסקה טובה יותר'. העובדה היא שהעברנו את ארבע השנים האחרונות בניסיון להגיע להסדר שיוסכם על רוסיה, סין, צרפת, גרמניה, בריטניה ואיראן. זה לא קל. אני מאמין שההסכם שהגענו אליו יעמוד בביקורת ויספק איראן שלא יכולה להגיע לנשק גרעיני".

"איש לא סיפק אלטרנטיבות להסכם. כולם אומרים - למה שלא תרסק אותם באמצעות הסנקציות? אני אגיד לכם למה. בגלל שלא ניתן לרסק אותם באמצעות סנקציות. זה הוכח. וכך גם נאבד את מי שסייע לנו בהטלת הסנקציות. הם לא יעשו זאת אם איראן מסכימה להסדר הגיוני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר