דרעי התקפל?

איתן כבל חשף: "שר הכלכלה יפעיל את סעיף 52 במתווה הגז"

יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ איתן כבל טוען כי שר הכלכלה אריה דרעי צפוי להפעיל את סעיף 52 ובכך לסייע בהעברת מתווה הגז. דרעי בתגובה: אשקול זאת רק לאחר אישור המתווה בכנסת (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי, ואסדת גז (צילומים: יונתן סינדל ומשה שי - פלאש 90)

מתווה הגז: יו"ר ש"ס ושר הכלכלה אריה דרעי התקפל ברגע האחרון והחליט להפעיל את סעיף 52 בכדי לעקוף את הממונה על ההגבלים העסקיים ובכך להעביר את מתווה הגז, כך חושף היום (שלישי) יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ איתן כבל.

בפתח ישיבת ועדת הכלכלה, אמר כבל כי "שר הכלכלה אריה דרעי, שר האנרגיה יובל שטייניץ ואבי ליכט ביקשו להיפגש איתי. הם ביקשו להודיע לי ששר הכלכלה מתכוון להגיש לי בקשה להפעיל את סעיף 52".

"הם שאלו אותי מתי נזמן את הוועדה כדי לקיים איתה דיון. אבל אני מודיע, אנחנו לא נעשה שום דבר ואפעיל את כל הכלים העומדים לרשותי כדי להתמודד עם השאלה לכשתונח על שולחננו", הודיע ח"כ כבל.

בתגובה לדברי איתן כבל, שר הכלכלה אריה דרעי אמר כי "כפי שהודעתי בעבר לממשלה, אני לא מוכן להפעיל את סעיף 52 ולפיכך הממשלה לקחה את הסמכות להפעלת הסעיף".

"לאחר שהכנסת לא אישרה את הודעת הממשלה בעניין, הסמכות להפעלת הסעיף נשארה בסמכות שר הכלכלה. ראש הממשלה נתניהו ושר האנרגיה שטייניץ הודיעו לשר דרעי כי הממשלה תאשר את המתווה, לאחר מכן יובא לאישור הכנסת ורק לאחר אישור מליאת הכנסת, אשקול האם להפעיל את סעיף 52. לא ביקשתי מח"כ איתן כבל לקיים התייעצות על סעיף 52", טוען השר דרעי.

לדבריו: "אתמול, בכנסת, התקיימה ישיבה בהשתתפותי עם השר שטייניץ, המשנה ליועץ המשפטי עו"ד אבי ליכט וח"כ כבל ושם נבדקו לוחות הזמנים והאפשרויות המשפטיות הקיימות. צר לי שבתום ישיבה זאת בחר ח"כ כבל להודיע מה שהודיע ואף הבעתי כעת בפניו את מורת רוחי מתוכן דברי".

כזכור, בחודש שעבר הקבינט המדיני ביטחוני התכנס בכדי לאשר להפעיל את סעיף 52, אך שר הכלכלה דרעי פוצץ את הישיבה והודיע כי אין בכוונתו לחתום על הסעיף ומבקש כי הממשלה כולה תחתום על הסעיף, אך כאמור - לדברי כבל - דרעי התקפל והודיע כי יחתום על הסעיף.

ח"כ שלי יחימוביץ הגיבה להבהרה של דרעי ואמרה: "אחרי ההתקפלות הביזיונית דרעי מנסה למזער נזקים, טוען שיפעיל את 52 רק אחרי דיון בכנסת. אלא שברגע שלוקח אליו חזרה את 52 אין ממילא שום הליך בכנסת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר