הכר את המועמדת

חה"כ נאוה בוקר: בעד הקונסרבטיבים, נגד ממסד הרבנות

מאמינה בנישואין אלטרנטיביים, "סיימה" עם הרבנות ורוצה להצטרף לקהילה הקונסרבטיבית - הכירו את דעותיה של חה"כ נאוה בוקר, מועמדת הקואליציה לכהן כחברה בוועדה למינוי דיינים (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
נציגת החרדים בוועדה למינוי דיינים? (צילום: מוטי קמחי - ynet)

הבחירות לוועדה למינוי דיינים: מאמינה בנישואין אלטרנטיביים, סיימה עם הרבנות ורוצה להצטרף לקהילה הקונסרבטיבית - אלו דעותיה ועמדותיה של חברת-הכנסת נאוה בוקר (הליכוד) מועמדת הקואליציה לכהן כחברה בוועדה למינוי דיינים.

במסגרת ההסכם הקואלציוני, חברי הכנסת החרדים מש"ס ו'יהדות התורה' צפויים לבחור מחר (רביעי) בחברת הכנסת נאוה בוקר לתפקיד חברה בוועדה למינוי דיינים, כנציגת 'הליכוד' והקואליציה.

אלא שבדיקה קצרה מעלה כי חה"כ בוקר מחזיקה בדעות הפוכות מההלכה היהודית כך שספק אם יש לה מקום לכהן בוועדה כה משמעותית שבוחרת את דייני ישראל.

בערב הבחירות אמרה ח"כ נאוה בוקר באירוע של 'על משמר הכנסת' וישראל חופשית' כי "אף פעם לא ידעתי איך להגדיר את עצמי. באתי מבית שהוא דתי-לאומי, מצד שני במהלך השנים כבר הפכתי להיות אדם חילוני. אני מאמינה בנישואים אלטרנטיביים, בקידום מעמד האישה, דברים שאולי סותרים את את הדת ה"רגילה".

בהמשך דבריה סיפרה בוקר כי נישאה לבעלה ליאור ז"ל (שנהרג באסון הכרמל) בנישואין שלא על ידי הרבנות הראשית: "אני החלטתי שעם הרבנות אני סיימתי. זאת היתה החלטה אישית. הבנתי עד כמה זה נורא ועד כמה זה קשה, וכמה הם מקשים על הציבור בעיקר שרוצים להתגרש. שלא לדבר על אלה שרוצים להתחתן. יש קשיים רבים ואני חושבת שנכון לטפל בכל מה שקשור בכך. אנחנו החלטנו לעשות טקס אלטרנטיבי להחתן בדרך משלנו".

בוקר הוסיפה ואמרה כי היא בעד לאפשר לאותם המשתייכים לקהילת הצועדים ב'מצעד התועבה' להינשא. והיא גם בעד 'ברית הזוגיות': "אני חושבת שזה דבר נהדר שצריך לקדם אותו".

על הקהילה הקונסרבטיבית אמרה מי שצפויה להיות חברה בוועדה למינוי דיינים: "אני מאוד מתחברת למה שנעשה כאן בקהילה הקונסרבטיבית. אני שוקלת להצטרף, תקבלו אותי?".

גורם ברבנות הראשית תקף את הח"כים החרדים על תמיכתם הצפויה בה ואמר: "בושה שהם יצביעו בעד אישה כזו, לה ולדת אין שום קשר, שהיא תצביע עבור דיינים, ועוד בכוח שהחרדים יתנו לה? אני מאוד מקווה שהיא בסופו של דבר לא תיבחר וחברי הכנסת החרדים יכניסו פתק אחר מאחורי הפרגוד".

ח"כ נאוה בוקר מסרה בתגובה: "דברי הוצאו מהקשרם. אני מסורתית ומגיעה ממשפחה דתית. אחותי חרדית המתגוררת עם משפחתה בבני ברק. אמירתי על הרבנות הגיעה מתוך משבר אישי שחוויתי בגירושי ולא הגיעה מתוך תחושת בוז למוסד. אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו.

"עברתי חמישה אובדנים בחיי ורק מתוך האמונה צמחתי. היא זו שחיזקה אותי והחזיקה אותי. יש בורא ומסובב לעולם, כל מה שקורה בעולם יש לו סיבה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר