חובות כספיים או מריבה פנימית?

הלם בעולם הישיבות: המשגיח הודיע - ישיבת לוצרן נסגרת

הרב מיכאל מוסבכר כינס אמש את תלמידי ישיבת "בית יצחק - לוצרן" והודיע על סגירתה של הישיבה בעקבות החובות הכספיים האדירים. מנגד, יש הטוענים כי מדובר במלחמת שליטה פנימית (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
בנייני ישיבת וצרון (צילום: Alefbeis, wikiwand.com)

הלם בעולם הישיבות: בשעות אחר הצהריים אתמול (שני) כינס משגיח ישיבת "בית יצחק - לוצרן", הרב מיכאל מוסבכר את תלמידי הישיבה הידועה השוכנת בעיירה השווייצרית והודיע להם כי בשל החובות הכספיים הגדולים נאלצת הישיבה הוותיקה לסגור את שעריה.

בחורי הישיבה ששמעו את הדברים קיבלו את הכרזתו של המשגיח בצער כבד וחלקם כבר ארזו את מטלטליהם והחלו לתור אחר ישיבה חדשה לקראת זמן אלול הקרוב.

ל"כיכר השבת" נודע כי חובות ישיבת לוצרן המיתולוגית נאמדים ב-1,200,000 פרנקים שווייצרים וכי בתקופה האחרונה ניסו ראשי הישיבה לגייס את סכום העתק אולם ללא הועיל.

יצויין כי במשך עשרות שנים עמד בראשות הישיבה הגאון רבי יצחק קופלמן זצ"ל שהסתלק לבית עולמו לפני כחמש שנים אשר גידל דורות של עשרות תלמידי חכמים מרביצי תורה ויראה המשמשים בתפקידים תורניים בכל רחבי העולם היהודי.

כיום עומד בראשות הישיבה בנו רבי משה קופלמן הממשיך את דרכו הלימודית.

תלמידי הישיבה מספרים בצער כי מדובר במקום תורה תוסס ומלא חיים שהקרין מהודו במשך כל שנות קיומו על שוויץ ועל יהדות אירופה. "אנשים לא מבינים אבל 'לוצרן' בעולם התורני הפכה למותג לא בשל העיר ההדורה או הגשר המפורסם אלא בשל הישיבה הידועה והפריחה הרוחנית. כשאמרת ליהודי חרדי את השם לוצרן ישר הוא הבין שמדברים על הישיבה".

במקביל מעריכים מספר תושבים מקומיים כי בעבר הישיבה היתה חשובה לאור העובדה ששימשה מגדל אור תורני ובית גידול מוסרי לצעירי המדינה. בשנים האחרונות הפכה הישיבה והתבססה בעיקר על תלמידים תושבי ארה"ב וממילא מטרת קיומה וסיבת הקמתה הפכו לפחות משמעותיים.

התלמידים מספרים כי נדמה שהפעם מדובר בסגירה סופית של שערי הישיבה על מנעול ובריח וכי רק התערבות גדולי הדור אולי תצליח להציל את הישיבה מדעיכתה.

מנגד, ההערכות אחרות בקרב בני הקהילה בשוויץ טוענות כי הסיבה האמיתית לאיומי הסגירה הינה מלחמה פנימית המתנהלת בשנתיים האחרונות על השליטה בישיבה החשובה באירופה, מריבה בה מעורבים גורמים מעסקני הקהילה החרדית בציריך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר