חשש מכאוס תחבורתי

יו"ר ועדת הפנים לעיריית פ"ת: "תעצרו את הבניה עד לפתרון"

ועדת הפנים והגנת הסביבה קיימה דיון בנושא תכנון התחבורה לעיר פתח תקווה וזאת בעקבות תנופת בנייה משמעותית בעיר בשנים האחרונות אך ללא פתרון תחבורתי מתאים (חדשות, תחבורה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
בנייה בפתח תקווה (צילום: Nati Shohat/FLASH90)

ועדת הפנים והגנת הסביבה קיימה דיון בנושא תכנון התחבורה לעיר פתח תקווה וזאת לאחר תנופת בנייה משמעותית בעיר בשנים האחרונות אך ללא פתרון תחבורתי מתאים.

במהלך הדיון פנה יו"ר הוועדה ח"כ דודי אמסלם למהנדסת העיר: "אתם העירייה ולכם יש את השיבר, תסגרו אותו". משרד הבינוי: "אין לנו קשר לתוכנית וחבל"; מהנדסת העיר: "אין פתרונות קצה לתחבורה".

יוזם הדיון, ח"כ עמר בר לב אמר כי "בפתח תקווה, באזור סירקין אמורים לקום פרויקטים גדולים של עשרות אלפי תושבים. בעיות התחבורה של האזור שמהווה צוואר בקבוק ליישובים אחרים. יש כאן בעיה קשה. התרשמתי שאין פתרון מובנה ועל כן ביקשתי דיון מהיר. לוועדת הפנים יכולות מעקב ודרישות שאפשר בעזרתן לפעול בנושא".

משה פישר מפתח תקווה אמר כי "יותר מחצי מיליון אזרחים גרים באזור בו הולכת להיות קטסטרופת התרסקות תחבורתית. כבר עכשיו הפקקים הולכים ומתארכים. אנשים כבר יוצאים חצי שעה ושעה קודם כדי להגיע ליעדיהם. אנחנו מנסים לעבוד בשיתוף פעולה עם העירייה. שאר הגופים אטומים ולא שקופים לציבור. יזם התוכנית הוא משרד הביטחון".

מהנדסת העיר חווה ארליך אמרה בדיון כי "הגענו להסכמה על שטחים פתוחים, שטחים ציבוריים ומסחריים. רק המעטפת לא תואמת. אין פתרונות קצה לתחבורה. לא מתנהל תכנון מקביל של תחבורה ציבורית ושל מחלפים. התכנית היא ביוזמת משרד הביטחון ויש קשיים לקבל חומרים אבל אנחנו משתפים את התושבים ככל שאפשר".

היו"ר ח"כ אמסלם: "ממתי משרד הביטחון מתכנן בניינים? אתם לא מהאום, אתם העירייה ולכם יש את השיבר, תסגרו אותו. תעצרו את התכנון עד שיהיה פתרון תחבורתי". בתגובה אמרה ארליך: "ראש העיר אמר שלא תאוכלס דירה אחת. אם לא נשמע פה תשובות, אצטרך לחזור לראש העיר ומה שאתה אומר כנראה יקרה".

יועץ תנועה של עיריית פתח תקווה, גיורא שילוני אמר כי הבעיה העיקרית היא כביש 40. "הנושא התחיל בצורה לא מקובלת. כשנכנס צוות התכנון וראה את התוואי, לא חשב על תוואים אחרים מחוץ לעיר, הם ציירו על התכנית עוד 3 קווים בלתי אפשריים מבחינת התוואי ואמרו שלכן משאירים את התכנית הנוכחית. בושה להראות את זה. זה תכנון הזוי. אם כביש 40 יעבור מחוץ לגבול העיר פ"ת הבעיה נפתרת".

היו"ר ח"כ אמסלם התרעם: "אם העירייה רוצה לעצור היא יודעת איך. הבעיה בתכנון ובבניה רוויה היא בעיקר סוגיית התחבורה. לקחת ולדחוף אנשים לקופסאות לא פותר כלום. מי שאמור להגן על התושבים היא העירייה, שיכולה לעצור את השופל. חייבים לשתף את הציבור, כי עצם העניין שהתושבים הם שיזמו את הדיון במקום העירייה בעייתי. העירייה אחראית לשבת מול כל הגורמים. אני מבקש ממנהל התכנון ומשרד הביטחון לשתף פעולה עם העירייה. אם זה לא מסתדר תפנו לוועדה בשנית ונתכנס לפתור את זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר