נדחה בקריאה טרומית: מע"מ אפס על מוצרי יסוד

הצעות חוק למע"מ אפס על מוצרי יסוד של חברי הכנסת אילן גילאון, דב חנין ועמיר פרץ מהאופוזיציה נדחו ברוב של 55 נגד מול 44 בעד, במליאת הכנסת לאחר שהקואליציה הצביעה נגד החוקים (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
מליאת הכנסת (צילום: Garrett Mills/Flash90)

הצעות חוק למע"מ אפס על מוצרי יסוד של חברי הכנסת אילן גילאון, דב חנין ועמיר פרץ מהאופוזיציה נדחו בצהריים (רביעי) במליאת הכנסת לאחר שהקואליציה הצביעה נגד החוקים.

בהצעת החוק הוצע "לקבוע מס ערך מוסף בשיעור אפס על מוצרי יסוד, כגון: לחם, מלח, חלב ומוצריו, שמן וסוכר ששר הכלכלה קבע שהם מוצרים מפוקחים לפי חוק פיקוח על מחירי מצרכים ושירותים, התשנ"ו 1996, עקב עלייה במחירם, על מנת להקל על האוכלוסיות המוחלשות לרכושם".

בדברי ההסבר לחוקים נכתב: "כיום חיים בישראל למעלה ממיליון איש מתחת לקו העוני והפערים החברתיים והכלכליים באוכלוסייה רק הולכים וגדלים. אוכלוסיות מוחלשות מוציאות את עיקר כספן על מוצרי מזון בסיסיים, כך לדוגמה אוכלוסיות אלו קונות שמן פשוט ולחם אחיד רגיל, לעומת אוכלוסיות אמידות יותר אשר רוכשות שמנים ולחמים מובחרים שעלותם גבוהה יותר.

"אנו עדים בתקופה האחרונה לעלייה ניכרת במחיר של מוצרי מזון בסיסיים אלה, דבר אשר מקשה על האוכלוסיות המוחלשות לקנותם. העלייה במחירים נובעת, בין היתר, בשל עליות משמעותיות בתשומות המרכזיות. על כן, מן הראוי שמדינת ישראל תיתן מענה לאוכלוסיות המוחלשות, על ידי הפחתת מחירי המוצרים, תוך קביעת מע"מ בשיעור אפס למוצרים אלו".

ח"כ גילאון אמר בליאת הכנסת כשהוא עוקץ את יו"ר ש"ס אריה דרעי שהבטיח מע"מ אפס: "כולם הבטיחו את החוק הזה במערכת הבחירות. היום יותר ממיליון עניים במדינת ישראל ממתינים להורדת המע"מ על מוצרי ייסוד. בסופו של דבר אותם שקופים נשארים שקופים. בכל חברה תמיד יהיה עוני, השאלה מאיזה סכום הוא יתחיל".

סגן שר האוצר יצחק כהן השיב לגילאון ואמר: "שר הכלכלה אריה דרעי הכניס את זה לתוך ההסכם הקואליציוני. שר האוצר ושר הכלכלה הקימו בימים האחרונים צוות שיבחן את אופן יישום הורדת המע"מ, אני מציע לכם להמתין לסיום עבודת הוועדה".

בהצבעה שמית שנערכה במליאה תמכו 44 חברי כנסת בחוק ו-55 ח"כים התנגדו ובכך ההצעה נדחתה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר