החיוך של גפני

85 ח"כים תמכו בהצעת גפני: העדפה מתקנת גם לחרדים

הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק של ח"כ משה גפני להעדפה מתקנת לבני המגזר החרדי בשירות הציבורי. 85 ח"כים תמכו בחוק לא מתנגדים. "הממשלות לא עשו כלום" • צפו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: ערוץ הכנסת)

מליאת הכנסת אישרה הערב (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק ייצוג בני המגזר החרדי בשירות הציבורי של חברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב. בהצעת החוק מוצע "לקבוע חובת ייצוג הולם לבני המגזר החרדי, בשירות המדינה ובדירקטוריונים של חברות ממשלתיות".

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "חקיקת הייצוג ההולם שעברה בכנסת בשנים האחרונות נועדה ליצור העדפה מתקנת של מגזרים שונים באוכלוסייה, אשר ייצוגם בשירות הציבורי קטן מחלקם היחסי באוכלוסייה (דוגמת נשים, ערבים, דרוזים, צ'רקסים, עולים, אנשים בעלי מוגבלויות וכדומה).

"ואולם, מגזר אחד באוכלוסייה שייצוגו בשירות הציבורי הוא הנמוך ביותר יחסית לחלקו באוכלוסייה הוא הציבור החרדי, אך לגביו אין כל חקיקה בנושא זה."

ח"כ גפני אמר במליאה: "חשוב לי להדגיש שההצעה מדברת גם על נשים חרדיות וגם גברים חרדים ולא כפי שפורסם שמדובר בחוק שנוגע רק לגברים. הממשלות עד היום לא עשו כלום כדי לשלב חרדים בעבודה. כל פעם שהבאתי את החוק הזה הוא נדחה. הפעם אנחנו הולכים ברצינות. סיכמתי עם ח"כ אלקין שבהכנה בוועדה אנחנו נוסיף לזה גם עולים חדשים".

85 חברי כנסת תמכו בחוק ולא היו מתנגדים. ההצעה תעבור לוועדת חוקה. לאחר שנודעו התוצאות התפשט חיוך רחב על פניו של ח"כ גפני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר