צפו בהדגמה

צה"ל מציג: סים סיטי - מערכת הסייבר שמשבשת את העיר

חיילי "מגינים בסייבר" פיתחו את מערכת "סים סיטי", המדמה השתלטות ותקיפה של כל האתרים החיונים של העיר, מכור גרעיני ועד רכבת, וכעת הם מציגים הדגמה מדהימה של היכולות (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
לפוצץ את הכור מבפנים (צילום: דובר צה"ל, יואב זיתון - YNET)

מלחמת סייבר: בשנים האחרונות הולך וגובר איום חדש, אחר, על העולם, איום שקט שבו כל האקר מיומן, יכול להרוס בלחיצת כפתור ערים שלמות, והיום חושף ynet, את אחד מפרויקטי הדגל של צה"ל בתחום.

בצה"ל מודעים לאיום ולכח שלו, ובונים בהתמדה יכולת הגנה לצד תקיפה מתקדמות, ורק לאחרונה הודיע הרמטכ"ל רב אלוף גדי אייזנקוט על הקמת זרוע סייבר.

אחד מפרויקטים המובילים של צה"ל בתחום הלוחמה הקיברניטית, כפי שמכונה הסייבר בעברית, הוא "מגינים בסייבר", שמרכזו ממוקם ברמת גן, שם לומדים החיילים לפתח מערכות הגנה למערכות החיוניות של המדינה, ולהתמודד עם התקפות אויב.

המגינים הללו, פיתחו מערכת מיוחדת בשם "סים סיטי", המדמה תקיפות סייבר על כל האתרים החיוניים שיש בעיר, מכור גרעיני ועד לעד לרכבת.

לעצור את הרכבת (צילום: דובר צה"ל, יואב זיתון - YNET)

בהדגמה שפורסמה ב-ynet, מסביר אחד המדרכים בקורס, ק', בן 19, על יכולות המערכת. היא מסוגלת להשתלט על כור גרעיני, לנתק את משאבות המים ובכך לגרום לכור להתלהט ולהתפוצץ.

המערכת יכולה לשלוט על תחנת החשמל, הרמזורים, המכ"ם, הרדיו, לשנות את ערכי המניות בבורסה, ואפילו לפרוץ למערכת הטילים המגינים על העיר ולהפוך אותם לכיוון העיר.

ק', הדגים כיצד הוא פורץ בקלות לאתר הרכבת ומשם הוא שולט על המהירות של הרכבת, ובכך יכול לגרום לה לנסוע במהירות גדולה מה שיעיף אותה מהפסים.

המטרה של המערכת היא להדגים כיצד הסייבר יכול לפגוע במהלך החיים בפועל, וכן לעזור למתכנתים לבנות חומות אבטחה חזקות יותר, שלא יעקפו על ידי מערכת דומה.

לשנות את ערכי הבורסה (צילום: דובר צה"ל, יואב זיתון - YNET)

ק' הסביר: "בהרבה תעשיות יש רכיב מסוים שמחבר בין כל המערכות, אפילו במעליות או ברכבות, וכך תקפה הסטוקסנט את מחוללי הצנטריפוגות באיראן. כמגנים אנו מפתחים תרחישים כדי להתמודד בסימולציות מפני תקיפות כאלה, כיצד להשתלט בחזרה על המערכת שלנו שהותקפה ואף ליצור אולטימטום לצד השני".

מפקד הקורס, רס"ן ג', אמר ל-ynet: "סיימנו לאחרונה רק את המחזור השביעי של מגיני הסייבר וכבר התאמנו טוב יותר את שיטות הלימוד. יש לחיילים יותר התנסויות ביסודות התקיפה, כדי להבין את הראש של הצד השני. בצוק איתן היו ניסיונות התקפה על תשתיות בישראל וזה דרש שילוב של הרבה גורמים וגופים כדי לעצור את ההתקפות. היום אנחנו הרבה יותר אקטיביים וכבר לא מחכים להתקפות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר