הסכם הגרעין

הגרמ"צ ברגמן על ארה"ב: "פיהם דיבר שווא וימינם ימין שקר"

הגרמ"צ ברגמן התייחס בשיחה שמסר לאברכים להסכם הגרעין עם איראן, וקרא לציבור להתעורר ולהתחזק: "אסור חס ושלום להיות שאננים ובטוחים, המצב בארץ ישראל הוא נורא ואיום" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגרמ"צ ברגמן (צילום ארכיון: כיכר השבת)

הסכם הגרעין עם איראן: בשיחה שמסר הגאון רבי מאיר צבי ברגמן במעונו לקבוצת אברכים מהעיר מודיעין עילית, עורר הגרמ"צ לחיזוק והתבוננות בעקבות הסכם הגרעין שנחתם עם איראן.

הגרמ"צ אמר: "אסור חס ושלום להיות שאננים ובטוחים, המצב בארץ ישראל הוא נורא ואיום, אין לך יום שאין קיללתו מרובה משל חברתו, כל יום ויום ישנם עוד הרוגים ועוד פצועים רח"ל, משפחות נהרסות לא-עלינו, אנחנו כולנו מוקפים באויבים ושונאים אשר רוצים להשמידנו ולהשליך אותנו לים ח''ו".

"אין לנו אל מי לסמוך, הלא גם המשענת על אמריקה זה משענת קנה רצוץ וגם היא אינה יציבה בתמיכה בישראל באופן תמידי, הרי גם היא מתנהלת על פי הפוליטיקה שלה ופוליטיקה הרי נתונה לשינויים, לא תמיד הם יעדיפו אותנו על פני הערבים.

"ורק עכשיו אנחנו רואים שלצערינו כל מדינות העולם ובראשם אמריקה עשו הסכם עם גדולי שונאי ישראל שיוכלו לפתח נשק שיכול להשמידנו, הרי פיהם דיבר שווא וימינם ימין שקר, אי אפשר לסמוך עליהם, איך אנחנו לא רואים שהקב"ה בא לעורר אותנו וללמד אותנו, שנדע ונתבונן, וכמו שהגמרא אומרת בסוטה, שאין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמים, רק אליו צריכים אנו לזעוק ולהתפלל שיושיע ויעזור לנו, רק הקב"ה המשענת שלנו".

"ומדוע איננו מתעוררים, זה משום כח ההרגל שכבר התרגלנו לחיות כך, ואנחנו חושבים שזה יכול להמשיך כך ולא יקרה כלום, וזו טעות מיסודה, לאף אחד אין בטחון, ומי יודע מה יכול להיות מחר".

הגרמ"צ סיים באומרו: "צריך כל אחד לדעת, הנה מגיעים כעת ימי 'הבין הזמנים' שמטבע הדברים הם זמנים של רפיון, והאמת שצריך לנוח, אבל שכל אחד יראה להתחזק בתורה ובתפילה, להקפיד על תפילה בציבור ולקבוע זמנים לתורה, לא להעביר את הזמן בבטלה, לא להסתובב ברחובות, לשמור את העיניים, להשגיח על הילדים ביתר שאת וביתר עוז, הרי המצב ברחוב הוא נורא ואיום.

"להקדיש לילדים ולמשפחה את הזמן ולצאת איתם להיכן שאפשר לצאת וברוך ה' איכא דרכא אחרינא ויש לאיפה לצאת על הצד היותר טוב. ורק על ידי ההתחזקות שלנו ברוחניות הקב"ה יאמר למשחית הרף כי לימוד התורה היא הערובה והשמירה היחידה שיש לנו, ונזכה לביאת גואל צדק ולבנין בית המקדש במהרה בימינו אמן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר