"תפילות יכולות לעזור"

נער חרדי מסרב לקבל טיפול כימותרפי, ביהמ"ש מחייב אותו בכפייה

נער חרדי בן 16, שסובל כבר שנים מלוקמיה, מסרב לקבל טיפול כימותרפי ונמלט מבית החולים רמב"ם. בית המשפט בנצרת הורה למשטרה להביאו בכפייה. "הטיפול יזיק לי, תפילות יעזרו" (בריאות)

(צילום:משה שי - פלאש90)

טיפול בכפיה: נער חרדי, בן 16, תושב טבריה מסרב לקבל טיפולים כימותרפים אך בית המשפט מחייב אותו.

הנער, חלה בלוקמיה כבר בגיל 9 ומאז טופל כמה פעמים, וכבר נמלט בעבר מבית החולים, לפני כמה חודשים אושפז שוב בבית החולים רמב"ם בחיפה.

מאז ביקש הנער שוב ושוב לעזוב את בית החולים ולהפסיק את הטיפולים. הנער ביקש לצאת לחופשה לכמה ימים, אך מנהלת המחלקה סירבה לאפשר זאת, מחשש שלא יחזור.

הנער ניצל את ההזדמנות שאביו יצא להתפלל, ניתק עצמו מן המכשרים ונמלט מבית החולים, ועלה על אוטובוס שלקח אותו לביתו ומאז הוא מסרב בעקשנות לחזור.

הנער החולה (צילום: זהר שחר YNET)

בשיחה עם ynet, הוא מספר: "ראיתי מונית ונסעתי איתה לתחנת האוטובוס ומשם הביתה. עכשיו אני בכלל אני לא רוצה לחור לשם ולקבל את הטיפול. הטיפול הזה לא יועיל, הוא רק יזיק לי ואני לא אחזיק בזה מעמד. יש גם תפילות שיכולות לעזור, לא רק הטיפול", אמר.

אמש דן בנושא בית המשפט לענייני משפחה בנצרת, והורה לחייב את הנער לקבל את הטיפול. בנוסף הורה בית המשפט למשטרה להביא את הנער לבית החולים בכפייה.

עורך הדין אפי דמרי, המייצג את המשפחה, אמר בצהריים כי יפנה לבית המשפט המחוזי בנצרת בערעור על ההחלטה. "אנחנו חושבים שמין הראוי שבית המשפט יתחשב ברצונותיו של הילד. אם קשה לו והוא אינו עומד בטיפולים, כדאי שבית המשפט יקשיב לו לפני קבלת ההחלטה, ולא יחייב אותו בטיפולים קשים מנשוא – שאין ודאות כי יסייעו לו".

מבית החולים רמב"ם בחיפה נמסר בתגובה כי הנער מטופל על ידם כבר למעלה משנה: "תוך השקעת זמן ואנרגיה בלתי נדלים של כל הגורמים בבית החולים, על מנת להציל את חייו, כולל פניות חוזרות לרשויות הרווחה ובית המשפט.

"מדובר בנער החולה במחלה אונקולוגית בת טיפול, בתנאי שהמשפחה תשתף פעולה ותביא את הקטין לטיפולים. מכיוון שגם הורי הנער המשמשים אפוטרופוסים על פי דין, וגם הנער עצמו, לא משתפים פעולה עם הצוות הרפואי, ונשמעים לעצתם הבלתי מקצועית של גורמים אחרים, התערבו רשויות הרווחה והחוק, ובצו בית משפט חויבה משפחתו להביאו לטיפול.

"בית חולים אינו בית מעצר - האחריות על השהייה של קטין בבית חולים לקבל טיפולים היא של הוריו. כל זמן שבית משפט לא הורה למשטרה לוודא שמטופל נשאר באשפוז, אין לנו שום אפשרות למנוע בכח יציאה של נער בן 16 שנמצא בהשגחת הוריו – מבית החולים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר