פורץ גדר

הנשיא ראובן ריבלין אירח שיעור של 'רבה קונסרבטיבית'

נשיא המדינה ראובן ריבלין פרץ גדר והזמין 'רבה קונסרבטיבית', חיה רואן בקר, למסור שיעור באירוע רשמי בבית הנשיא על תשעה באב. לדבריו: "בית הנשיא הוא לא בית של מאבקים ומלחמות" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
ריבלין ו'הרבה הקונסרבטיבית', היום ( צילום: מארק ניימן/לע"מ)

פורץ גדר: נשיא המדינה ראובן ריבלין פרץ גדר שלא נפרצה עד כה והזמין בצהריים (חמישי) אשה, 'רבה קונסרבטיבית', למסור שיעור באירוע רשמי בבית הנשיא שעסק בתשעה באב.

עד כה נשיאי ישראל נהגו שלא להיכנס למחלוקת הזו ונמנעו מלהזמין 'רבה קונסרבטיבית' למסירת שיעור בבית הנשיא, אך לא עוד, ריבלין הזמין את חיה רואן בקר, מהקהילה הקונסרבטיבית רמות ציון בירושלים שמסרה כביכול "שיעור תורני" בנושא תשעה באב.

כמו כן, ריבלין בחר להזמין את מאיר אזרי, "רב" מהקהילה הרפורמית בית דניאל בתל אביב, מה שגם נחשב לאירוע יוצא דופן בבית נשיאי ישראל.

במהלך דבריו התייחס ריבלין לעובדה שהזמין את ה'רבה קונסרבטיבית' ואמר: "אנחנו חייבים לזכור ולהוכיח את קיומה של האחווה, של אותה 'אהבת ישראל' פשוטה בתוכנו, בתוככי העם היהודי. הקהילות הנוכחות כאן ונציגיהם והנציגה, הם קהילות שיש בהן מידה גדושה של אהבת ישראל ומחויבות עמוקה לעתיד העם היהודי ולדמותה של מדינת ישראל.

"ניתן לחלוק על העמדות של אנשי התנועה הרפורמית והקונסרבטיבית, אך אי אפשר להתכחש למסירות שלהם ולקול הברור והצלול שהם משמיעים למען מדינת ישראל בארץ ובחוץ לארץ. ניתן להתווכח עם הציונות הדתית או התנועה הקיבוצית, אך אי אפשר להתכחש לעשייה של תנועות אלו במאבק למען בנין הארץ, שלומה ובטחונה של מדינת ישראל.

"אסור לנו לשכוח לרגע שהמחלוקות הנוקבות, הם ביטוי כנה ואמיתי לדאגה של כולנו, אורתודוקסים, רפורמים, קונסרבטיביים, וחילוניים לדמות ההווה ולדמיון העתיד של העם היהודי".

ריבלין המשיך ואמר כי "בית הנשיא, כבית של כלל החברה הישראלית מחיוב להיות הבית של כולם. בית הנשיא הוא לא בית של מאבקים ומלחמות, אלא בית של שיח, בית שנותן ביטוי למגוון הדעות. אין ספק שזוהי משימה לא קלה דווקא בגלל שהמחלוקות הנוקבות בינינו נוגעות גם לשאלה, מי זכאי להיות מיוצג והיכן. ויחד עם זאת זוהי משימה שאני נחוש להצליח בה מתוך הבנה שהחתירה לאחדות ללא טשטוש, החתירה לסולידריות ללא מחיקת הזהות, החתירה לפיתוח שפה משותפת גם למחלוקת- היא משימת הבית הזה, היא משימתי."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר