"קפלר 452b"

נאס"א הודיעה: חשפנו את כדור הארץ 2.0; "ניתן לחיות בו"

סוכנות החלל הבינלאומית הודיעה במסיבת עיתונאים מיוחדת כי טלסקופ החלל "קפלר" גילה כוכב לכת הדומה מאוד לכדור הארץ. משום כך, ניתן לקיים עליו חיים (חדשות, מחוץ לכדור הארץ)

משמאל: כדור הארץ. מימין: הדמייה של כוכב הלכת קפלר 452b (צילום: נאס"א)

סוכנות החלל הבינלאומית (נאס"א) הודיעה הערב (חמישי) במסיבת עיתונאים מיוחדת כי טלסקופ החלל "קפלר" גילה כוכב לכת הדומה מאוד לכדור הארץ. משום כך, ניתן לקיים עליו חיים. הכוכב החדש ייקרא "קפלר 452b".

הכוכב "קפלר 452b" הוא הקטן ביותר שנמצא שעשוי להכיל חיים. הכוכב מעלה את מספר כוכבי הלכת הידועים ל-1,030 - מתוכם תשעה הוגדרו כמועמדים בעלי פוטנציאל לקיום חיים. בנאס"א כינו אותו "בן דודו הגדול והמבוגר ביותר של כדור הארץ".

ג'ון גרנספלד, מנהל שותף של מנהלת המשימות המדעיות של נאס"א במטה הסוכנות בוושינגטון, הודיע כי "טלסקופ החלל גילה כוכב לכת וכוכב שהם ככל הנראה הדומים ביותר לכדור הארץ ולשמש שלנו". לדבריו, "התגלית המרגשת הזו מביאה אותנו צעד אחד קדימה לעבר מציאתו של כדור הארץ 2.0".

ג'ון ג'נקינס, מנתח מידע במרכז המידע של נאס"א, אמר כי "אנחנו יכולים לדמיין את קפלר 425b כבן דוד גדול ומבוגר לכדור הארץ ויכול לספק לנו הזדמנות להבין את הסביבה המשתנה של כדור הארץ". לדבריו, "האזור מאפשר חיים על הכוכב שלו - יותר מכדור הארץ. זו הזדמנות לחיים להתעורר - המידע וכל המרכיבים האחרים קיימים על כוכב הלכת".

(צילום: נאס"א)

על פי נאס"א, קפלר 452b גדול ב-60% מכדור הארץ, והוא מקיף במשך 385 ימים את הכוכב דמוי השמש אותו הוא סובב - "קפלר 452". המערכת של כוכב האב נמצאת במרחק של כ-1,400 שנות אור מכדור הארץ, והיא חלק מקבוצת כוכבים המכונה "ברבור".

בנאס"א טרם הצליחו לקבוע מהו הרכבו של כוכב הלכת החדש, אך על פי מחקרים קודמים, ההערכה היא כי כוכב בסדר גודל כזה הוא סלעי.

הכוכב נחשף בזכות טלסקופ החלל "קפלר", שמשימתו העיקרית היא איתור כוכבי לכת דמויי כדור הארץ. טלסקופ קפלר, שמורכב על חללית, שוגר לחלל בשנת 2009 והוא נע סביב השמש בדומה למסלול כדור הארץ, כדי לחקור את מבנה מערכת כוכבי הלכת.

הטלסקופ המשוכלל עוקב אחר כ-150 אלף כוכבים, כשהוא מודד את עוצמת האור הנפלטת מהם ובעזרתה מחשב את גודלם. קפלר מקיף את השמש במרחק 150 מיליון קילומטר מכדור הארץ כשהוא סורק שישה אזורים לדקה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר