מטורף: האקרים השתלטו על הרכב. צפו

ככל שהטכנולוגיה מתקדמת, כך גם ההאקרים, והסכנות אורבות בכל פינה. צמד האקרים מארה"ב הדגימו כיצד הם משתלטים מרחוק על רכב נוסע. הפעם זה נגמר ללא נפגעים. צפו (רכב, בעולם)

שרון מנדל | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

ככל שהטכנולוגיה מתפתחת, כך גם ההאקרים, והסכנות אורבות בכל פינה. צמד האקרים מארה"ב הדגימו כיצד הם משתלטים מרחוק על רכב נוסע. הפעם זה נגמר ללא נפגעים, אך אם היה מדובר בעבריינים או טרוריסטים זה היה יכול להסתיים בצורה מאוד רעה.

שני ההאקרים, צ'רלי מילר וכריס ולסק, הצליחו לפרוץ אל תוך מחשב הרכב וכך הפעילו או נטרלו את מערכות המכונית. לדבריהם, ייתכן מאוד שמאות אלפי כלי רכב עלולים להיות פגיעים למתקפה כזו.

בסרטון שהעלו השניים לרשת, וזכה לתהודה רבה, מילר וולסק הדגימו לכתב מגזין וויירד כיצד הם מצליחים לפרוץ למערכות של ג'יפ צ'רוקי של חברת קרייזלר דרך מערכת Uconnect, שנועדה לאפשר לכלי הרכב להתחבר לאינטרנט לצורכי בידור, ניווט באמצעות gps וקבלת עדכונים.

השניים הצליחו להשתלט על המזגן, על מערכת הסטריאו ועל המגבים. אך השיא היה כאשר הם הצליחו לנטרל את המנוע ולכבותו ואף השתלטו על מערכת הבלמים של הרכב. בנוסף, במידה והרכב נושא במהירות נמוכה והוא על הילוך רוורס, הם יכולים להשתלט גם על מערכת ההיגוי.

כעת יצטרכו יצרניות הרכב "לשבור את הראש" על מנת להבין כיצד להפוך את המערכות האלקטרוניות ברכבים מוגנות מפני פריצות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר