הרפורמה בשחיטה

דרעי הציע, הרב לאו הסכים ושהות השוחטים בחו"ל הוארכה בעשרה ימים

בעקבות היציאה המאוחרת של השוחטים לחו"ל הציע שר הכלכלה אריה דרעי כי שהותם תוארך ב-10 ימים והגר"ד לאו אישר. בנוסף, נבדקת האפשרות שהבשר יובא לארץ דרך האוויר ולא מהים (בארץ)

הרב דוד לאו והשר אריה דרעי (צילומים: יונתן סינדל - פלאש 90)

לפני קצת יותר משבועיים ימים יצאו צוותי השחיטה לחו"ל זאת לאחר חודשים ארוכים של משבר בעקבות הרפורמה בשחיטה של הרבנות הראשית שהובילה לעיכוב ביציאת השוחטים וליצירת חשש ממשי של מחסור חמור בבשר בחגי תשרי ובמקביל לעליית מחירים דרסטית.

בעקבות המשבר ומתוך מטרה להגיע לפתרונות בוחן שר הכלכלה אריה דרעי את האפשרות שהבשר הטרי יובא לארץ דרך האוויר ולא דרך הים ובכך לקצר משמעותית את זמן ייבוא הבשר הכשר.

קרא עוד:

בנוסף, הוחלט בעצה אחת עם הרבנות הראשית לישראל ושר הדתות דוד אזולאי להאריך את שהות השוחטים במדינות דרום אמריקה בעשרה ימים נוספים ובכך להגדיל את כמות השחיטה ואת הבשר המיובא.

משמעות הארכת שהות השוחטים בחו"ל הינה שהם ישובו לארץ כחמישה ימים לפני ראש השנה, זאת בניגוד לשנים עברו בה השוחטים חזרו לארץ חמישה ישר יום לפני ראש השנה.

השר דרעי בירך את הסכמתו של הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו להאריך בעשרה ימים את שהותם של השוחטים בחו"ל.

כזכור, בעקבות הרפורמה בשחיטה של הרבנות הראשית, נוצרו חילוקי דעות חריפים בין הרבנות לבין השוחטים ויבואני הבשר, מה שעיכב את יציאת השוחטים לחו"ל, שמדי שנה יוצאים מיד לאחר חג הפסח, במשך חודשים ארוכים.

הרב הראשי דוד לאו התגייס למערכה והוביל שורת שינויים ברפורמה, שאושר במועצת הרבנות הראשית. במקביל, הטריח עצמו לפגישה בכנסת עם שרי המשפטים, האוצר, הדתות וגורמים נוספים וביחד הגיעו הצדדים להסכמה.

לאחר הפגישה, עודכן בג"ץ בשינויים ברפורמה ומשלא התנגד אליהם, אישר הרב לאו לצוותי השוחטים לצאת לחו"ל ומזה כשבועיים ימים שכל השוחטים פועלים בכדי לצמצמם ככל הניתן את המחסור בבשר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר