"אות קלון"

שר הביטחון יעלון: "הדרישה לשיר "התקווה" - הסתה בזדון"

שר הביטחון משה בוגי יעלון תוקף בחריפות את הצעתו של ח"כ רוברט אילטוב מישראל ביתנו, לפיה, מי שלא ישיר את "התקווה" לא ימונה לשופט. לדברי יעלון, "זו פשיטת רגל ערכית ומוסרית" (פוליטי)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
שר הביטחון משה בוגי יעלון (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)

שר הביטחון משה בוגי יעלון תוקף בחריפות את הצעתו של חבר הכנסת רוברט אילטוב מישראל ביתנו, לפיה, מי שלא ישיר את המנון "התקווה" לא יוכל להתמנות לשופט.

בפוסט שהעלה היום (שישי) יעלון לדף הפייסבוק שלו נכתב: "אם ערבי או כל בן מיעוטים אחר לא ימונה לכס המשפט כיוון שאינו שר את מילות "התקווה", הרי שזו תהיה פשיטת רגל ערכית ומוסרית. מי שדורש ממי שאינו יהודי לשיר "נפש יהודי הומיה" כתנאי להשתלבות בחברה, מסית בזדון נגד אוכלוסייה שלמה ופוגע קשות במרקם החיים במדינת ישראל".

יעלון הוסיף, "הרי איננו דורשים מחיילים וקצינים בני מיעוטים המסכנים את חייהם למען המדינה לשיר את מילות "התקווה", אלא רק לכבד את ההמנון בעמידת דום והצדעה. רעיונות עוועים שכאלו, כפי שעולים בהקשר של מינוי שופטים בני מיעוטים ובכלל כלפי מיעוטים או כל מי שאחר בחברה, הם אות קלון על מצחם של יוזמיהם".

אילטוב וליברמן (Yonatan Sindel/Flash90)

אילטוב, שנבחר השבוע לוועדה למינוי שופטים יחד עם ח"כ נורית קורן מהליכוד, כחלק מדיל שנרקם בין ראש הממשלה נתניהו ליו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, אמר אמש בראיון לגלי צה"ל כי מבחינתו "שופט שלא רוצה לשיר את התקווה לא יכול לשפוט במדינת ישראל. אני לא אמנה מישהו שמתנגד ברמת העיקרון הבסיסית למדינת ישראל כמדינה יהודית. אני לא צריך לתת לזה יד".

כאמור, היום תקף יעלון את הדברים וטען כי מדובר בהסתה. יו"ר האופוזיציה ו"המחנה הציוני", יצחק בוז'י הרצוג, תקף את יעלון: "אין גבול לצביעות? 'רעיונות העוועים האלה' הם תוצאה של הדיל העקום שלכם. יכולתם לתמוך בשלח ובאיילת נחמיאס. סוף מעשה במחשבה תחילה".

ואם זה לא מספיק, ח"כ בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי תקף את יעלון מהכיוון ההפוך וגיבה את עמדת אילטוב. "הציוץ של שר הביטחון הוא פשיטת רגל ערכית ומוסרית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר