סאטמר: גם לאישה עובדת אסור סמארטפון

לפי התקנות החדשות של סאטמר: אסור לאשה להחזיק סמארפון - גם לצורך פרנסה. במקביל, אישה שתבקש להחזיק מכשיר סלולרי לשיחות בלבד, תצטרך לקבל הכשר מ"גדר" (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אייפון (צילום: שאטרסטוק)

סאטמר מגבירה את המאבק בטלפון הלא כשר: בשבוע שעבר נערך בקריית יואל שבארה"ב, מקום מושבה של חסידות סאטמר, כינוס מיוחד לנשות העיר בשם "אונזער צוקונפט".

בכינוס השתתפו אלפי נשים ובמהלכו נמסרו להן "תקנות מיוחדות" בנוגע לשימוש במכשירי הסלולר וכלי הטכנולוגיה. את פסק ההלכה נגד השימוש בסמארטפון לנשים הקריא הב געציל בערקאוויטש, דיין ומו"צ בקהילה. לאחריו, דיבר האדמו"ר מסאטמר אל הנשים דרך הטלפון היישר ממקום הנופש בו הוא נמצא בתקופה האחרונה.

סמארטפון כשר לחסידות סאטמר

בסוף האירוע, הכריז הרב שמואל שלמה טעלער את התקנות החלות על כל נשות העיר המשתייכות לחסידות, ולפיהן אסור לאשה להחזיק סמארפון - גם לצורך פרנסה. במקביל, אישה שתבקש להחזיק מכשיר סלולרי לשיחות בלבד, תצטרך לקבל הכשר מ"גדר", הגוף האחראי בחסידות על חסימת כלים טכנולוגיים.

במהלך השבוע האחרון, החל לעבור בשכונות של העיר אוטובוס למכירת מכשירי סלולר כשרים. בחסידות מדווחים כי במהלך החודש האחרון נמכרו בחסידות 1,600 מכשירים חדשים המיועדים "לדיבור בלבד", ללא SMS וחיבור לרשת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר