נַחֲלָתֵנוּ נֶהֶפְכָה לְזָרִים

אבנים, קרשים ובקת"בים בהר הבית • תיעוד מהעימותים

כוחות משטרה גדולים פרצו הבוקר למתחם מסגד אל אקצה בעקבות מידע מודיעיני על צעירים ערבים שהתבצרו במקום כדי להתפרע ולהתעמת • מספר שוטרים אף נפצעו מאבנים וזיקוקים (אקטואליה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י' באב תשע"ה | 26.07.15
(צילום: חטיבת דובר המשטרה; וידאו - מתוך ynet)

עימותים בצום תשעה באב: כוחות משטרה גדולים פרצו הבוקר (ראשון) למתחם מסגד אל אקצה בעקבות מידע מודיעיני על צעירים ערבים שהתבצרו במקום הלילה מתוך מטרה לפגוע במתפללי הכותל המערבי ביום בו צמים בעקבות חורבן בית המקדש. ארבעה שוטרים נפצעו קל בעימותים.

המידע שהתקבל במשטרה הצביע על כך שצעירים התבצרו במסגד כשהם מצוידים באבנים, קרשים, זיקוקים ובקבוקי תבערה, מתוך מטרה להתעמת עם השוטרים ולהפריע למתפללים היהודים.

הצעירים הערבים הקימו מחסומים כדי למנוע את סגירת דלת הכניסה למסגד באמצעות ארונות נעליים, מוטות ברזל, פלטות שיש וחבלים וזאת במטרה להיערך לעימות אלים עם השוטרים.

הצעירים הערבים נערכים להתפרעות (צילום: חטיבת דובר המשטרה)

הפורעים התמקמו הבוקר ברחבת אל אקצא, כשהם רעולי פנים ומציידים באבנים וזיקוקים. כאשר הם הבחינו בשוטרים נכנסים דרך המדרגות הצפוניות של המסגד, החלו הצעירים ערבים ליידות לעברם אבנים ולירות זיקוקים.

הפורעים לקחו את השמשיות אשר שימשו להצללה עבור המתפללים ברמדאן והציבו אותן בתוך המסגד כביצורים המשמשים למסתור עבורם, ומאחורי ביצורים אלו נערכו לעימות אלים אל מול השוטרים.

כוחות משטרה ומג"ב נכנסו לשטח ההר כשמקביל המתפרעים הערבים נמלטו לתוך המסגד ויידו אבנים ובלוקים לעבר השוטרים.

השוטרים הסירו את המחסומים שהציבו המתפרעים בכניסה למסגד כשכמה מהם נפצעים מהאבנים והזיקוקים שנורו לעברם.

הכוחות בכניסה למסגד. מסביב: האבנים והברזלים שיודו לעברם (צילום: חטבת דובר המשטרה)

ארבעה שוטרים ולוחמי מג"ב נפצעו באורח קל בהתפרעויות מאבנים וחומר בלתי מזוהה שהותז לעברם. שני שוטרים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים הדסה עין כרם ושניים טופלו במקום על-ידי כוח רפואה משטרתי.

הכוחות פרצו פנימה כעבור זמן קצר והצליחו לסגור את דלתות המסגד כשהפורעים נעולים בתוכו והשקט שב למקום.

מהמשטרה נמסר כי "לאור העימות הקשה והסלמת הפעולות של הפורעים, במטרה למנוע את המשך הפגיעה בשוטרים ולהסיר את המחסומים שקובעו לדלתות ולרצפה נכנס הכוח מספר מטרים פנימה, הצליח לסגור את דלתות המסגד כשהפורעים בתוכו, החזיר את השקט ואפשר לפתוח את הר הבית לביקורים".

עוד נמסר כי "משטרת ירושלים תמשיך לפעול ולגלות אפס סבלנות כלפי כל נסיון להפר את הסדר ולפגוע בסטאטוס קוו הקבוע ותפעל לעצור את המתפרעים ולמצות עימם את מלוא הדין".

במקביל, מדווחת המשטרה על צעיר יהודי שהגיע כשוא עטור בתפילין לעמדת הבידוק של המבקרים בכניסה להר. שוטר ביקש ממנו להורידם בטרם כניסתו להר אך הצעיר התעלם והחל לנוע לכיוון הר הבית.

(צילום: חטיבת דובר המשטרה)

שוטרים ניגשו אליו וביקשו ממנו לחזור לעמדת הבידוק, אך הוא סרב ונאחז בחוזקה במעקה, התנגד ואף נשך את אחד השוטרים. השוטרים עצרו את החשוד והובילו אותו לחקירה בנקודת המשטרה בכותל.

מהמשטרה נמסר כי "משטרת ירושלים פועלת רבות לשמירת האיזונים המתבקשים לשמירה על הסדר ובטחון הציבור. הבוקר נערכה המשטרה בכוחות גדולים במטרה לאפשר ביקורי תיירים ויהודים בשטח הר הבית וכל נסיון לייצר פרובוקציה או להפר את הסדר יטופל בנחישות וללא משוא פנים".

יו"ר 'ישראל ביתנו', אביגדור ליברמן, אמר בתגובה כי "על רה"מ בעצמו להורות למשטרה ולכוחות הביטחון לדאוג להפסקת ההתפרעויות של הערבים בהר הבית ולאפשר ליהודים המגיעים לכותל לציין את ט' באב כראוי".

"אי-אפשר להסכים לכך שבמדינת היהודים הריבונית לא יוכלו היהודים לציין את היום הכל-כך חשוב הזה בעבורנו. האירועים היום הם תוצאה של העדר התגובה והרפיון שמפגינה הממשלה מול שרשרת אירועי הטרור שהתרחשו בתקופה האחרונה בירושלים שמעודדת את הערבים המתפרעים להמשיך ולהסלים את מעשיהם", הוסיף ליברמן.

יצוין כי למרות העימותים בהר הבית, שר החקלאות אורי אריאל עלה הבוקר להר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר