תכירו: הנינג'ה שחזר בתשובה • וידאו ותמונות

הוא דאן 5 בנינג'וטסו - לוחמת הנינג'ה הקטלנית, אבל במקביל גם יהודי חרדי, חסיד ברסלב, המשלב בין העולמות. בגיל 18, ניסה להעפיל לרמה רוחנית בלוחמה, דרך התהילים, אבל נשבה בקסם וחזר בתשובה. היום, הוא מדריך בכל העולם, כולל קבוצות חרדים - בוגרים וילדים (אנשים)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
הלוחמה הקטלנית ביותר (צילום: ישי אמנו)

תכירו: ישי אמנו, יהודי חרדי, חסיד ברסלב, ומאמן בכיר בינלאומי בדרגת דאן 5 בנינג'וטסו. נשמע שילוב מוזר? חכו שתקראו על הדרך המרתקת שעבר, מנער חילוני חובב אמנויות לחימה, עד ליהודי חסידי, שמאמן גם חרדים בלוחמה האגדית.

"נולדתי וגדלתי בקריית מוצקין", מספר ישי, "התחלתי להתאמן בקראטה שוטוקאן בגיל 9, למדתי שלוש שנים והגעתי לחגורה כתומה. אך נפשי לא הרגישה שמצאה את מה שחיפשה. מאד רציתי ללמוד את האומנות של הנינג'ות כפי שראיתי בסרטים, אבל לא היה ידוע על חוג כזה. יום אחד ראיתי מודעה חצי מגורדת על אולם בקריית ביאליק על חוג נינג'וטסו. מיהרתי לשם, וכך התחלתי ללמוד בגיל 12".

שאיפה לגדולות

אבל השאיפות הגדולות אצלו, לא באו על סיפוקן. "אחרי שנה, התחלתי ללמוד אצל ארבעה מדריכים במקביל, כאשר מכל אחד אני לקחתי את הנקודה המיוחדת שיש בו מהנינג'וטסו. לא היה מחנה אימונים שלא הייתי הולך אליו. וכך נפגשתי בגיל 16 עם מאסטר הצומי מאסקי בטאי קאי (מחנה אימונים עולמי שבאים מכל העולם) בהולנד.

(צילום: ישי אמנו)

"השגתי קלטות וידאו של האימונים ביפן והתחלתי ללמוד אותם בשקידה, ובנוסף - חוץ מארבעת המאמנים שהתאמנתי אצלם תדיר, התחלתי גם ללכת לבד ולעיתים עם בן זוג לאימונים ביער קטן עד אור הבוקר ושם התאמנתי בשקידה רבה על הפן הטכני והמנטלי שראיתי אצל המאסטר של השיטה כיום הצומי מאסקי".

התהילים החזירו בתשובה

יכולות הריכוז הגבוהות שהשיג, הביאו גם למודעות על חושית גבוהה, שהייתה גם הדרך לחזרה בתשובה: "הגעתי באימונים למצב שהייתי יכול מתוך שינה לזהות תוקף ולנטרל אותו. הייתי יכול לומר על בית סגור אם נמצאים שם אנשים. יום אחד, נעלמו לי היכולות הללו. הייתי מאוד מתוסכל וחיפשתי דרך להתחבר מחדש. ואז, מישהו המליץ לי על תהילים. ניסיתי כמה שעות, והתחברתי מייד". משם הדרך הייתה קצרה, וכך בגיל 18 החליט ישי לחזור בתשובה, התקרב לתורת ברסלב, והפך ליהודי חרדי.

(צילום: ישי אמנו)

אבל לא זנח את האימונים והשאיפות. באותו גיל גם קיבל חגורה שחורה, ומשם החל הקידום המהיר. בשנת 2005 בגיל 24 עבר קורס מדריכים. בשנת 2006 קיבל דאן 5. ובשנת 2014 קיבל תעודת מאמן בכיר בינלאומי מטעם אוניברסיטת תל אביב.

האומנות הקטלנית ביותר

"יש הבדל גדול בין נינג'וטסו לשאר אמנויות הלחימה" הוא מסביר. "כשאני מאמן את הנינג'וטסו אני עושה זאת בצורה שמראה את הקרב מגע של הנינג'וטסו, שיבינו שהנינג'ות היו לוחמי אמת בשדות קרב עקוב מדם ושזו האומנות הקטלנית ביותר שיש. היום הרוב חושבים שאמנויות התחרות והזירות או אומניות שפותחו במכון ולא התנסו בשדה קרב עקוב מדם בפועל הם האומניות כביכול הראליסטיות יותר. האמת שההפך הוא הנכון, שהנינג'וטסו הכי מתאים למצבי אמת. כיום אני עושה פעילויות עם חיילי צה"ל, גורמי בטחון, קהילות יהודיות בעולם, מכינות קדם צבאיות, תיכוניים ישיבתיים, פנימיות, נוער בסיכון או הפרעת ADHD, קבוצות, ואימונים פרטיים".

איך מסתדרת העבודה הזו שלך בתחום של אלימות ותוקפנות לכאורה, עם היהדות שהיא נגד "כוחי עוצם ידי"?

"כתוב בספרים הקדושים שהמעשים החיצוניים משפיעים על הפנימיות, לכן צריך להבין שמכיוון שההלך מחשבה של אומנות לחימה בצורה שאני מלמד, שורשה זה לא להיות אדם תוקפן אלא לדעת להתגונן מפני אדם רע המנסה לפגוע בי ולשרוד להישאר בחיים. ההשלכות של לימוד זה בפנימיות זה נוטע באדם להיות מודע ליצר הרע ורצון גם להילחם על תכליתו הנצחית להישאר קיים בנקודת יהדותו ולשרוד את מהמורות החיים שהרבה קשיים עוברים על האדם ועליו להילחם לא להישבר ולמצוא פתח להמשיך הלאה".

אדם שמתעסק כל היום בדברים הללו, לא הופך להיות אלים ותוקפני?

"להיפך. אדם שנהיה בקי בדרכי לחימה בדיוק כמו אדם הבקי בעצות התחזקות לכל מצב, זה נוטע בו ישוב הדעת ורוגע. אותו הדבר נהיה לאומן לחימה. באומנות שאני מלמד, הרבה אנשים שסובלים לחץ מסוים שנובע מחששות מבני אדם, מקבלים רגיעה".

(צילום: ישי אמנו)

מה ההבדל בלימוד כשהמדריך הוא אדם דתי?

"מדריך ירא שמיים יחדיר בלומדים שכל הנלמד לא יכול להבטיח הצלחה, כי ברצון השם זה יתופעל בזמן הנכון ויצילו ואם לא ברצון השם לא יועיל כל מה שלמד. כמו בכל עסק או אומנות - עוסקים בהשתדלות אבל יודעים למרות כל העילות והסיבות שאנו עושים ושהשם דורש מאתנו הוא עילת העילות וסיבת הסיבות כלומר כמו שבכל דרכך דעהו בלימוד, תפילה, עבודה וכל תחומי קיום האדם גם לחימה נכללת שם".

התייעצת עם רב לפני שהחלטת להמשיך לאמן?

"אני אישית חזרתי לאמן לאחר התייעצות מעמיקה עם הרב בעדני שליט"א. פעם שאלתי את הרב נקר שליט"א שבעניין בריאות כולם יודעים שמותר להתעסק כי צריך לשמור על הבריאות ושאלתי אותו האם יש גם ענף מעניין הישמרו מאד לנפשותיכם. הוא אמר לי שחייב כל אדם ללמד את בנו שחייה בגלל שאם יזדמן שיפול למים עמוקים לא ימות. וזה חיוב למרות שהסיכוי שיגיע למקום כזה הוא מאד קלוש. אז הסיכוי שירימו עליו ידיים או יותר גרוע בארצנו הוא ודאי יותר גבוה, כך שאפשר לומר שמשום הישמרו מאד לנפשותיכם מומלץ ללמוד אומנות לחימה. בפרט במצב היום יש לי המון מה לתת. אומנות הלחימה שאני מלמד יעילה מאד לכל מצבי רחוב וטרור לאומני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר