מחקר: אנשים שרואים פרצופים בחפצים דוממים עלולים להיות נוירוטים

מה אתם רואים בתמונה: שני פרצופים מפוחדים או שקעי חשמל? מחקר חדש מצא כי אנשים שרואים פרצופים בחפצים דוממים עלולים להיות נוירוטים (מחקרים, בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
לראות פרצופים בחפצים דוממים - חשבתם שאתם מקוריים? יתכן שאתם בכלל נוירוטים (צילום: shutterstock)

מה אתם רואים כשאתם מתסכלים על התמונה לעיל, או כל שקע חשמלי אחר? אם אתם מזהים פרצוף עם הבעה מסוימת, יתכן שאתם נוירוטים, כך לפי מחקר חדש שנערך במרכז הרפואי NTT בטוקיו, יפן.

המחקר בחן את תופעת הפראידוליה - בה אדם תופס גירוי עמום או חפץ דומם כמשהו בעל משמעות והבעה. תכונה זו נמצאת באנשים נוירוטיים, הסובלים מרמות מסוימות של דיכאון או חרדה, העדר רגשות, אי יציבות רגשית ו/או ביטחון עצמי נמוך.

במסגרת המחקר, החוקרים חילקו את המשתתפים למספר סוגי אישיות שונים. לאחר מכן, הראו להם דף ועליו מצוירות נקודות אקראיות. המשתתפים התבקשו לדווח מה הם רואים בתמונה, אם בכלל.

כשהשוו את התוצאות, גילו החוקרים כי נבדקים שקוטלגו כבעלי נטייה לנוירוטיות, זיהו יותר פרצופים בנקודות האקראיות שהציגו בפניהם.

אז מה הקשר בין זיהוי פרצופים לאבחנה שאתם אנשים שרואים רק את חצי הכוס הריקה? לדברי החוקרים, אנשים בעלי רמות חרדה גבוהות יותר ומחשבות שליליות מפני התממשותם של איומים ודברים לא טובים, מזהים 'פרצופים' כרמז לסכנה מתקרבת, אפילו אם אלה רק הכפתורים בשלט של המזגן.

וגם אם לא ראיתם מעולם פרצופים בחפצים, אנחנו די בטוחים שמעכשיו לא תצליחו להפסיק לראות אותם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר