אאא

אבוקדו

מחקר שנערך לאחרונה על ידי איגוד הלב האמריקאי מצא כי אנשים בעלי עודף משקל שאכלו אבוקדו אחד ליום חוו ירידה גדולה יותר בכולסטרול "רע" וטריגליצרידים מאשר אלה ששמרו על דיאטה דומה, אך לא אכלו אבוקדו. באופן כללי, כל הפירות מעניקים תוספת שך כ-13 גרם סיבים, התורמים לתחושת שובע.

האבוקדו עשיר בחלבון, אומגה 3, חומצות שומן וויטמין D, מה שהופך אותו למרכיב לחות אידיאלי.

לבריאות: טחנו במעבד מזון 1/4 אבוקדו + קומץ עלי בייבי תרד + 1/2 בננה + 3/4 כוס חלב שקדים בטעם וניל לא ממותק + 1/2 כוס תערובת פירות יער קפואים. לגמו מהשייק לפחות 3 פעמים בשבוע.

 (צילום: shutterstock)

שיבולת שועל 

שיבולת שועל מכילה סיבים מסיסים המאטים את ספיגת הגלוקוז בקיבה ומסייעים בשמירה על רמות סוכר מאוזנות בדם. תודות לויטמין E, קמח שיבולת שועל יכול להקל על עור פנים מגורה ולהקל על גירוד.

לבריאות: בכלי סגור ערבבו 3/4 כוס חלב דל שומן + 1/2 כוס שיבולת שועל (קוואקר) + 1/2 כף זרעוני צ'יה + 1/2 בננה בשלה, פרוסה + 1/4 כפית תמצית וניל. סוגרים את הכלי, מנערים היטב ומכניסים למקרר למשך הלילה, ונהנים בבוקר ממשקה מזין.

 (צילום: shutterstock)

אשכולית

אשכולית היא מקור טוב לאשלגן, אשר יכול לעזור להפחית את הנפיחות בבטן. בנוסף, האשכולית מכילה חומצות לימון המכווצות את הנקבוביות וויטמין C המסייע לניקוי וחידוש עור הפנים מנזקים.

לבריאות: מקלפים חצי אשכולית, מרסקים במזלג, מפזרים מעל עלי נענע קצוצים, מצננים שעה במקרר ואוכלים.

 (צילום: shutterstock)

לימון

הלימון הוא דרך מצוינת להוספת טעם במזון ומשקאות ללא תוספת קלוריות, שומן, סוכר או מלח. סחיטת לימון מוסיפה בסך הכל קלוריה אחת למים.

מחקר מאוניברסיטת פרדו, באינדיאנה, ארה"ב, מצא כי לימון עשוי לסייע בשימור חלק מנוגדי החמצון של התה הירוק, המאפשר לגוף לקלוט יותר חומרים מזינים. וכמו פירות הדר אחרים, לימונים עשירים בוויטמין C, המסייע בהגנה מפני הצטננות ומחלות כמו סרטן ומחלות לב.

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'כיכר השבת' ותישארו מעודכנים

ללימונים מספר שימושים דראמטולוגים יעילים, בעיקר בכל מה שקשור לעור זוהר ומאיר. אך חייבים להיזהר ולהשתמש במיץ לימון נכון - אחרת עלולים להישאר על העור כתמים.

לבריאות: ערבבו בכלי 1/2 כוס יוגורט דל שומן + 1 כף מיץ לימון סחוט טרי + 1/2 כפית שמיר, ויש לכם מטבל בריאות נהדר.

שמן זית

ואיך אפשר בלי שמן זית? הוא בעל סגולות בריאותיות רבות. מאזן את רמות לחץ הדם והכולסטרול, מונע התקפי לב ומחלות רבות כמו סרטן המעי-הגס והשחלות, ובעיקר עשיר בוויטמין E המסייע להצערת עור הפנים והגוף.

לבריאות: מומלץ מאוד לבלוע כפית שמן זית בכל בוקר, ולעשות בו שימוש קולינרי בכל הזדמנות.

 (צילום: shutterstock)