החוק הנורבגי

ח"כ אורי מקלב: סחבו את לפיד מהאוזניים לכנסת

במהלך הדיון בוועדת החוקה על החוק הנורבגי פרץ עימות בין האופוזיציה לבין ח"כ אורי מקלב לאחר שזה טען כי את יאיר לפיד כשר האוצר נאלצו לסחוב באוזניים כדי שיבוא לכנסת (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ח"כ אורי מקלב (צילום: הדס פרוש - פלאש 90; וידאו: באדיבות המצלם)

סערה נרשמה היום (שני) בוועדת החוקה של הכנסת שדנה בחוק הנורבגי לקראת אישורו והעברתו הצפויה בכנסת בקריאה שניה ושלישית. במהלך הדיון התפתחה מהומה של ממש כאשר נציגי האופוזיציה תקפו וטענו כי מדובר בחוק מיותר.

ח"כ ציפי לבני אמרה כי "החוק הנורבגי הוא פיגוע חוקתי שנתפר במיוחד לפי מידותיה של מפלגה מסוימת ושנועד לשרת אינטרסים אישיים בלבד. זו עוד הידרדות מהירה במדרון חלקלק שנועד כמו תמיד לסידורי עבודה ואין לו דבר וחצי דבר עם עניינים חוקתיים".

"אם לראש הממשלה חשוב כל כך שיהיו יותר חברי כנסת פעילים אז יש פתרון פשוט יותר: למנות רק 18 שרים כפי שהוחלט בממשלה הקודמת ובאופן הזה גם יהיו יותר חכים פעילים וגם תיחסך ההוצאה הציבורית", אמרה לבני.

מנגד השיב לה ח"כ אורי מקלב מסיעת "דגל התורה" בחריפות רבה וטען כי החוק דווקא יחזק את עבודת הכנסת. מקלב הוסיף בציניות ואמר כי "שר האוצר לשעבר, למשל, מתי הגיע לכנסת? באוזניים נאלצו לסחוב אותו". בתגובה החלו חברי כנסת מהאופוזיציה להפריע לנאום ונקראו לסדר.

על טענת האופוזיציה שלא לשנות חוק שהשפעתו מיידית השיב ח"כ מקלב: "טלו קורה מבין עיניכם. בכנסת הקודמת הובלתם חוק להעלאת אחוז החסימה שפגע מיידית במפלגות הקטנות".

כאמור ב"דגל התורה" מצפים לאישורו הסופי של החוק בשבוע הקרוב זאת על מנת ולהגדיל את כוחה של הסיעה שכן החוק יאפשר את התפטרותו של סגן שר מאגודת ישראל וכניסתו של יעקב אשר לכהן כחבר כנסת מן המניין.

עם זאת יצוין כי כנראה אישורו של החוק צפוי להתארך וזאת לאחר שסיעת המחנה הציוני הגישה יותר משמונים הסתייגויות לחוק, כך שהדיון עליו ייארך בכנסת.

בין הסתייגיות דושת סיעת 'המחנה הציוני' שבשם החוק ייכתב "חוק סידור עבודה פרסונלי" במקום "הצעת חו"ק יסוד: הכנסת (תיקון)".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר