רה"מ בנימין נתניהו: "אני רוצה את הערבים בפנים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו סיפר במליאת הכנסת כי נפגש עם ראשי עיריות מהמגזר הערבי ואמר להם כי הוא רוצה לראותם משתלבים בחברה הישראלית: "רוצה אתכם בפנים" (בארץ)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם היום (שני) במליאת הכנסת ואמר כי הוא רוצה לראות את האוכלוסייה הערבית משתלבת בחברה הישראלית. "נפגשתי היום עם ראשי העיריות מהמגזר הערבי ואמרתי להם: אני רוצה אתכם בפנים" אמר נתניהו.

נתניהו הוסיף, "אני רוצה את כל אזרחי ישראל בקדמה ולא בימי הביניים, רוצה אותם משולבים בחברה הישראלית שצומחת ופורחת ותוססת. נעשה את הצעדים הדרושים בתקציב, בגז ובדברים רבים אחרים – נקצץ בבירוקרטיה על מנת שישראל תמשיך להיות סיפור הצלחה עולמי".

ראש הממשלה הוסיף: "לפני יומיים שוחחתי שוב עם ידידי ראש ממשלת הודו, מודי. דיברנו על שיתוף הפעולה בין הודו לישראל. אנחנו בעיצומה של תפנית גדולה מאוד שבה אנחנו מרחיבים ומגוונים את השווקים של ישראל, קודם כל לכלכלות הענק של אסיה – להודו, סין וליפן, אבל לא רק שם. על כך שוחחתי גם עם ראש ממשלת איטליה מתיאו רנצי על שיתוף פעולה עם מדינות שלישיות וכמובן אנחנו מעוניינים בכל השוק של אמריקה הלטינית.

"ישראל היא מעצמה כלכלית. אני לא מפריז בזה, כי בדברים מסוימים אנחנו מעצמה עולמית, לדוגמה בתחום הגנת הסייבר. כל המדינות הללו, בלי יוצאת מן הכלל, מעוניינות להעצים את שיתוף הפעולה איתנו בתחום הזה וגם בתחומים רבים אחרים – בגלל הטכנולוגיה, בגלל היזמות, בגלל היצירה. הדברים האלה מייצרים צמיחה והיא מייצרת מקומות עבודה ומעלה את רמת החיים שלנו ואני מעריך שבשנים הקרובות נשווה את רמת החיים שלנו לזו של בריטניה. המרחק שלנו להכנסה לנפש הוא יחסית קטן ונסגור את הפער הזה".

"זה הישג גדול מאוד למדינת ישראל, המושג בעיקרו על ידי האזרחים והאזרחיות שלנו, היזמים והיזמות שלנו. הכוח היצירתי הזה שאצור בנו זה הכוח של הכלכלה הישראלית וזה הכוח של כלכלות בעולם. המרחב שאנחנו נותנים לסקטור הפרטי להוביל את יתר הקרונות – זה הקטר. שלא נטעה אפילו לרגע אחד".

"לא ההשקעות הממשלתיות, לא בכסף ממשלתי שאנחנו מוציאים, אלא במה שאנחנו עושים לעודד את הפירמות, את היזמים והחברות להתקדם קדימה. זה מה שמושך את כל העגלה ונותן את הכסף לרווחה, לחינוך ולבריאות".

נתניהו הוסיף, "ולכן יש לנו עניין לעודד ככל הניתן את הכלכלה שלנו והסקטור הפרטי שלנו. אני אומר את זה ביום שבו אנו מתבשרים על עסקת ענק של "טבע". אנחנו גאים בחברות הללו, בגדולות ובבינוניות ובקטנות, אנחנו רוצים את הכישרונות של היזמים האלה, אנחנו רוצים את ההובלה שלהם, כל העולם מתחרה עליהם ואנחנו רוצים לשמר אותם.

"אנחנו צריכים לצאת מכל השיח הפופוליסטי שקיים פה, הוא קיים פה בכנסת, אני דוחה אותו על הסף. אנחנו מתייצבים עם צמיחה, עם יוזמה ועם אחריות ועם השקעות ממשלתיות נבונות. אלה הדברים שמחייבים אותנו".

לסיום אמר נתניהו כי "על מנת שתהיה פה יזמות, על מנת שיהיו פה עסקים, אנחנו צריכים להקרין כלפי הקהילייה העסקית בארץ ובעולם שאנחנו מבינים איך לנהל כלכלה – באחריות ובנחישות. לכן אנחנו נעביר גם תקציב, מי שחשב שלא יעבור תקציב עומד להתאכזב או להצטער. התקציב יעבור ואנחנו נעביר את מתווה הגז. יש עוד דברים שאנחנו צריכים לסיים וגם את זה נעביר. אנחנו לא ניתן לפופוליזם לקבור את הגז באדמה, יש לכלכלת ישראל עתיד מזהיר ואנחנו מקדמים אותה למען רווחת כלל אזרחי ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר