קרב בית אל

עימותים ועצורים בין שוטרים וצעירים שפונו מבנייני דריינוף

מאות שוטרי יס"מ פשטו הלילה על בנייני דריינוף בבית אל והשתלטו עליהם בתום עימותים אלימים עם עשרות צעירים שהתבצרו בבניינים. לפי הדיווחים כחמישים צעירים עוכבו על-ידי המשטרה (חדשות)

(צילום: גיל יוחנן - ynet)

קרב בית אל: מאות שוטרי יס"מ פשטו הלילה (שלישי) על בנייני דריינוף בבית אל והשתלטו עליהם בעקבות צו המניעה שהוציא בג"ץ והוראתו להפסיק את העבודות במקום.

מאות צעירים התבצרו במהלך הלילה בתוך הבניינים והתעמתו עם השוטרים שביקשו לפנותם, כאשר לטענת ארגון חוננו, כ-50 צעירים עוכבו לחקירה על-ידי השוטרים.

כוחות המשטרה פינו כ-200 צעירים שהתבצרו במקום כשהם משתמשים באמצעים לפיזור הפגנות. לטענת הצעירים המתבצרים השוטרים השתמשו נגדם בגז פלפל.

מתחם המריבה (צילום: גיל יוחנן - ynet)

לאחר הפינוי הכריז צה"ל על האזור כשטח צבאי סגור וכוח מג"ב הוצב במתחם המבנים כדי למנוע את חזרתם של המתנחלים למקום.

שני הבניינים בבית אל המכונים "בנייני דריינוף" ובהם 24 יחידות דיור, נקראים כך על שם הקבלן שבנה אותם, ולאחרונה הם נמצאים במוקד המחלוקת כשלטענת המתנחלים הם ההוכחה לקפאת הבנייה בהתנחלויות.

אתמול התייצבו במקום עשרות צעירים שתכננו לבנו עיר אוהלים במקום לאחר פסיקת בג"ץ שהעבודות במתחם ייפסקו. המתנחלים הציבו גדרות תיל ואספו צמיגים מחשש שהמקום ייהרס כהוראת בג"ץ.

העימותים (צילום: גיל יוחנן - ynet)

גורם ביטחוני הסביר הבוקר כי "מאחר שבניית 24 יחידות דיור במקום אושרה בשבוע שעבר על-ידי המנהל האזרחי, ובעקבות פניית תושבים בעתירה לבג"ץ בנושא כדי למנוע את ההריסה, היא תבוצע אם בג"ץ יורה על כך. אנחנו עדיין בתוך הליך משפטי".

מדובר צה"ל נמסר כי "בהתאם לפסיקת בית-המשפט הגבוה לצדק ובמטרה להיערך לפינוי והריסת שלדי מבני "דריינהוף" ביישוב בית אל, הוחלט הלילה למקם כוח משמר הגבול במתחם המבנים".

(צילום: גיל יוחנן - ynet)

"על מנת למנוע התבצרות במתחם המבנים, להקטין את החיכוך והאלימות באזור וכדי לאפשר את השלמתו של המהלך המתוכנן, הוצב כוח משמר הגבול במתחם שלדי מבני 'דריינהוף'", נמסר מצה"ל, "כוחות הביטחון יפעלו לשמירה על החוק והסדר במתחם וערוכים למימוש הנחיות הדרג המדיני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר