הקרב בבית אל

נתניהו: מתנגדים להרס בתי דריינוף; בבית היהודי מאיימים להצביע נגד הקואליציה

רה"מ בנימין נתניהו התייחס לפינוי בתי דריינוף בבית אל הלילה, ואמר כי הוא מתנגד להרס הבתים. השר נפתלי בנט תקף בחריפות את שר הביטחון משה בוגי יעלון: "נגרר למחוזות קיצוניים ומתסיסים, במקום להרגיע את השטח" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: פלאש90)

בימין זועמים על כך מאות שוטרי יס"מ פשטו הלילה (שלישי) על בנייני דריינוף בבית אל והשתלטו עליהם בעקבות צו המניעה שהוציא בג"ץ, לקראת ההרס המתוכנן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הבוקר עם היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטין והבהיר כי הוא מתנגד להריסת הבתים: "אנו פועלים לחזק את ההתיישבות, ועושים זאת תוך ציות לחוק. עמדתנו בנושא הבתים בבית-אל היא ברורה - אנו מתנגדים להריסתם ופועלים משפטית למנוע צעד זה. אבקש שעמדת הממשלה לפיה, ההליך התכנוני במקום הסתיים ולכן אין מקום להרוס את הבתים, תובא גם בפני בג"ץ".

יו"ר 'הבית היהודי' נפתלי בנט שוחח הבוקר עם ראש הממשלה בנימון נתניהו ודרש ממנו הבהרה כי אין בכוונתו להרוס את המבנה.

בנט תקף את שר הביטחון משה יעלון ואמר: "עשר שנים להתנתקות, מישהו שכח שהפעם יש למחנה הלאומי כוח ציבורי ופוליטי. שר הביטחון נגרר למחוזות קיצוניים ומתסיסים, במקום להרגיע את השטח. הגיע הזמן שממשלה לאומית תוביל את האידאולוגיה שלשמה היא נבחרה, ולא את דרך השמאל".

הפינוי בבית אל (צילום: גיל יוחנן ynet)

ח"כ מוטי יוגב הוסיף על דברי בנט ואיים: "אם בתי דריינוף בבית אל יהרסו , בתי משפט יהיו בישראל אך לא בטוח שתהיה ממשלה".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' איים גם הוא: "לגבי ההצבעות מחר במליאה, שלא יבנו עלינו". השר אורי אריאל אמר: "לא נעבור על זה לסדר היום".

גם בכירים בליכוד לא אהבו את הפינוי. השר זאב אלקין אמר הבוקר : "אני מגנה את הפינוי הלילי של המתיישבים בבית אל וקורא לשר הביטחון להשקיע מאמצים לא בפינוי מתיישבים, אלא בהשלמת תהליך האישורים לבנייני דריינוף וקידום שכונת מגורים חדשה בהתאם להסכם האולפנה".

אלקין הוסיף: "אין אבסורד יותר גדול מאשר להרוס בניינים שדקה אחרי זה יהיה אפשר לבנותם מחדש. בימים שאנחנו מציינים בכאב רב את אסון הגירוש מגוש קטיף וצפון שומרון הגיעה עת לבנות ולא עת להרוס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר