"אין לי כסף לשלם"

אלעד: ילד בן 12 שוחח בסלולרי בנסיעה באופניים ונקנס ב-1000 שקלים

שוטר שהבחין בילד בן 12 ששוחח בסלולרי תוך כדי נסיעה באופנים בעיר אלעד, כתב לו דו"ח וקנס אותו ב-1000 ש"ח. הילד סירב לחתום בטענה שאין לו כסף. עו"ד מסביר מה הכללים החדשים (רכב)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: נתי שוחט - פלאש90)

הקנסות נגד רוכבי האופניים נמשכות גם בערים החרדיות: ילד בן 12 תושב אלעד, קיבל קנס גבוה על דיבור בנסיעה.

האירוע התרחש אמש (שני), ברחוב שמעון בן שטח בעיר אלעד, אז יצאו שוטרים במבצע לאכיפה מוגברת כנגד נהגי רכבים, במהלך המבצע הבחין אחד השוטרים בילד הרוכב על אופניו תוך שהוא משוחח בסלולרי בזמן נסיעה וזאת בניגוד לחוק.

"בעודי עומד לביקורת פתע הנ"ל הגיע מולי שהוא רכוב על אופניו בנסיעה על הכביש ותוך כדי משוחח בטלפון ללא דיבורית תוך כדי סיכון מכוניות בנתיב תחבורה", כתב השוטר בדו"ח.

הילד קיבל קנס גבוה, בסך של 1000 שקל, אך סירב לחתום. השוטר רשם בדו"ח את הסברו: "אין לי כסף", הסביר לו הנער, "שנה הבאה יש לי בר מצווה".

הדו"ח (צילום: כיכר השבת)

בחודש שעבר היה זה שלמה חלפון (21) תלמיד ישיבה בבני ברק, שנסע באופניים חשמליים - וקיבל דו"ח על סך 500 שקלים ו-6 נקודות למרות שלא מחזיק ברישיון נהיגה. את הקנס קיבל כאמור בגלל שנסע נגד כיוון התנועה.

עו"ד רוני פאלוך ממשרד "לויתן פאלוך עורכי דין" אמר ל"כיכר השבת" כי "מתן הדו"ח לנהג אופניים חשמליות בגין נהיגה כנגד כיוון התנועה מאפיין שינוי גישה של משטרת התנועה כלפי רוכבי האופניים".

הוא ציין כי "אין כל פגם חוקי במתן דו"ח תנועה לרוכב אופניים, גם העובדה שהרוכב אינו מחזיק רישיון נהיגה אינה מונעת מתן דו"ח. הלוא אין היגיון שהמשטרה לא תוכל לאכוף את החוק למען הסדר הציבורי, גם כלפי כאלו שאינם נושאים רישיון".

"לעניין הניקוד, במידה ואין לנהג רישיון נהיגה אין כל משמעות לכך. הרוכב יוכל לבקש את ביטול הדו"ח או להישפט במסגרת הכללים הרגילים החלים על כל מקבל דו"ח תנועה".

עו"ד פאלוך הוסיף כי המשמעות המעשית היא אזהרה לכל רוכבי האופניים שיתחילו לעמוד תחת כללי בטיחות החלים על נוהגים ברישיון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר